@article { author = {Mirhossseini, Farnaz sadat and Najaf, Aghaei and Saffari, Marjan}, title = {The Modeling of professional competence of Iranian physical education teachers}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {17-34}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2019.5964.1480}, abstract = {The competencies and skills of teachers play an essential role in their efficiency and in achieving the goals of the education system. The lack of a model of the necessary professional qualifications of physical education teachers in Iran has led the researcher to design a model for the professional competencies of physical education teachers in Iran. This research was carried out using a mixed research method. In the qualitative stage, 21 semi-structured interviews were conducted with 21 physical education experts in the schools, the data were analyzed by Grounded theory method, 53 items in eleven components (specialized training, personal characteristics, interest, attention to differences, knowledge and skills, creativity, modeling, communication, guidance and safety), and four dimensions (behavioral competence, Emotional, cognitive, and skillful) was the result of that. Based on the findings from the first part of the study, the professional competence questionnaire of teachers was designed and tested. The statistical population was a quantitative part of the research of teachers and physical education experts working in the Ministry of Education. The sample size of the study, eight samples for each item and a total of 400 samples were determined. Statistical methods, exploratory factor analysis and structural equations were used for analysis Data. The results confirmed the exploratory factor analysis of four dimensions and expanded the results by adding the educational dimension. Also, fitness fitting indicators were fitted by structural equations, which showed that the proposed model has good fitness.}, keywords = {Professional competence,Physical Education Teachers,Physical education in schools,Mixed research method,Structural Equations}, title_fa = {طراحی مدل صلاحیت حرفه ای معلمان تربیت بدنی ایران}, abstract_fa = {شایستگی ها و مهارت های معلمان در کارآمد بودن آنان و تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش نقش اساسی دارند. فقدان مدل صلاحیت های حرفه ای ضروری معلمان تربیت بدنی در ایران محقق را برآن داشت تا به طراحی مدل صلاحیت حرفه ای معلمان تربیت بدنی در ایران اقدام نماید. این تحقیق به روش تحقیق آمیخته انجام پذیرفت. در مرحله کیفی با 21 نفر از خبرگان تربیت بدنی در مدارس مصاحبه نیمه ساختار انجام گرفت، داده های حاصل به روش نظریه زمینه ای تجزیه و تحلیل گردید، 53 گویه در یازده مؤلفه (آموزش های تخصصی، ویژگی های شخصی، علاقمندی، توجه به تفاوت ها، دانش و مهارت تخصصی، نقش انگیزه دهنده خلاقیت، الگو بودن، ارتباطی، راهنمایی دهنده و ایمن ساز) و چهار بعد (صلاحیت رفتاری، عاطفی، شناختی و مهارتی) نتیجه حاصل از آن بود. براساس یافته های حاصل از بخش اول تحقیق پرسشنامه‌ی صلاحیت حرفه ای معلمان طراحی و مورد آزمون قرار گرفت. جامعه آماری بخش کمی تحقیق معلمان و کارشناسان تربیت بدنی شاغل در وزارت آموزش و پرورش بودند و حجم نمونه آماری تحقیق، هشت نمونه برای هر گویه و در مجموع 400 نمونه تعیین گشت و روش های آماری، تحلیل عاملی اکتشافی و معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد، نتایج حاصل تحلیل عاملی اکتشافی چهار بعد را تأیید نمود و با اضافه کردن بعد آموزشی نتایج را گسترش داد. همچنین شاخص های نیکویی برازش به وسیله معادلات ساختاری مورد قرار گرفتند که نتایج حاصل نشان دادند که مدل ارائه شده از برازش خوبی برخوردار است.}, keywords_fa = {صلاحیت حرفه ای,معلمان تربیت بدنی,تربیت بدنی در مدارس,روش تحقیق آمیخته,معادلات ساختاری}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1859.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1859_9695110bd019ea22e00da5e16100129b.pdf} } @article { author = {Mondalizadeh, zeinab and khosravizadeh, esfandiar}, title = {Entrepreneurial Educational Needs Assessment in the Curriculum of Sport Sciences (Case Study: Universities of Markazi Province)}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {35-62}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2018.6211.1506}, abstract = {The purpose of this study was entrepreneurship educational needs assessment in the curriculum of sport sciences in Markazi Province universities. The process of needs assessment was based on Witkin and Altschuld’s model (2010). The research method included two parts: quantitative and qualitative. The research population included sports science undergraduates (last year) and professors. The statistical sample of the quantitative section consisted of 148 people and that of qualitative section (Delphi panel) eight people included. Sampling method was random stratified in the quantitative section and acute cases in the qualitative section. The research tools were entrepreneurship educational status questionnaire, and curriculum goals and educational needs questionnaire (researcher-made). The face validity and content validity were confirmed by 10 experts, and the reliability coefficient was obtained based on the Cronbach's alpha coefficient (0.902, 0.90 and 0.840). Descriptive and inferential statistics were used to analyze the data. The findings showed that the entrepreneurial educational status in the sport sciences curriculum in Markazi Province was unsuitable from the viewpoint of students. The priority of entrepreneurial education needs was related to structural needs, internships, and teamwork skills. There was no significant relationship between the entrepreneurial education needs and current curriculum, and based on the Delphi approach and entrepreneurial needs, educational reformation was achieved at three levels of students, structures and professors. As a result, it seems necessary to review the curriculum and structures at the three levels of education in order to develop entrepreneurship.}, keywords = {Needs assessment,Curriculum,Entrepreneurship,Markazi Province,Sport Sciences}, title_fa = {نیازسنجی آموزشی کارآفرینانه محور برنامه درسی علوم ورزشی (مطالعه موردی: دانشگاه‌های استان مرکزی)}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر نیازسنجی آموزشی کارآفرینانه محور برنامه درسی علوم ورزشی در دانشگاه‌های استان مرکزی بود. فرایند نیازسنجی مبتنی بر مدل ویتکین و آلتسچود (2010) بود. روش تحقیق در دو بخش کمی و کیفی انجام شد. جامعه آماری تحقیق، دانشجویان کارشناسی و استادان علوم ورزشی و نمونۀ آماری در بخش کمی شامل 148 نفر و در بخش کیفی (پانل دلفی) 8 نفر بود. روش نمونه‌گیری در بخش کمی، تصادفی طبقه‌ای و در بخش کیفی، موارد حاد بود. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه‌های وضعیت آموزشی کارآفرینانه، پرسشنامه اهداف برنامه درسی و نیازهای آموزشی (محقق ساخته) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌ها توسط 10 نفر از متخصصان و ضریب پایایی هر یک بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب (902/0، 90/0 و 840/0) مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که وضعیت آموزشی کارآفرینانه در برنامه درسی علوم ورزشی در استان مرکزی از دید دانشجویان نامطلوب بوده است. اولویت نیازهای آموزشی کارآفرینانه به ترتیب مربوط به نیازهای ساختاری، کارورزی و مهارت‌های کار گروهی بود. بین نیازهای آموزشی کارآفرینانه و برنامه درسی فعلی ارتباط معناداری وجود نداشت و بر اساس رویکرد دلفی و با توجه به نیازهای آموزشی به‌دست‌آمده، اصلاحات آموزشی در سه سطح دانشجویان، ساختاری و اساتید به دست آمد. درنتیجه به نظر می‌رسد نیاز به بازنگری برنامه درسی و ساختارها به‌منظور توسعه کارآفرینی ضروری باشد.}, keywords_fa = {نیازسنجی,برنامه درسی,کارآفرینی,استان مرکزی,علوم ورزشی}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1947.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1947_2a74ad2037bb1c99f9f5e69e00777419.pdf} } @article { author = {gholami torksaluye, sajad and Yuosefi, Bahram and zardoshtian, Shirin}, title = {Effect of Personality Characteristics on the Job-Search Self-Efficacy of Graduates of Sports Science}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {63-82}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2018.6251.1513}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the effects of personality characteristics on the job-search self-efficacy of graduates of sports science.The study is descriptive-correlation and applied in terms of the method and aims,respectively.The study was done in the form of field source and the statistical population of the study included graduates of sports sciences out of whom 360 individuals were chosen through random sampling as statistical sample.Measurement tool included five standard questionnaires,self-esteem Chang et al(2018),tolerance of ambiguity Hazn et al(2012),control source Kesavayuth et al(2018)and self-presentation Hart et al(2017)and a job-search self-efficacy of Salehi(2005).For translation validity,progressive-regressive translation validity method was used.Pictorial and thematic validity was also confirmed by16sports management professors.In addition,the progressive and regressive reliability and validity of the questionnaire was deemed appropriate.Results analysis was done through structural equations or by means of PLS and SPSS.The results showed that the value of determination coefficient for the internal structure of job search self-efficacy is0.830,which shows the appropriate processing of structural model. In addition, five factors of self-esteem (0.472), tolerance of ambiguity (0.123), Locus of Control (0.125), and self-representation (0.347) on the job-search self-efficacy graduates of the field of sport sciences have an impact. In general, the achievement of this study for sports officials is the necessity of developing policies tailored to personality characteristics for the further employment of graduates in the field of sports science. On the other hand, graduates of the field of sport sciences can provide the context for their further employment by considering their personal abilities and characteristics.}, keywords = {Self-Efficacy,Self-esteem,Tolerance of ambiguity,Self-presentation,Graduates of sports science}, title_fa = {تاثیر ویژگیهای شخصیتی برخودسودمندی کاریابی دانش‌آموختگان علوم‌ورزشی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر برخی ویژگی های شخصیتی بر روی خودسودمندی کاریابی دانش‌آموختگان رشته علوم-ورزشی بود. روش پژوهش، توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود که به‌شکل میدانی انجام شد و دانش‌آموختگان علوم ورزشی جامعة آماری بود. نمونه 360نفر بودند که به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری، پنج پرسش‌نامه استاندارد عزت‌نفس چانگ و همکاران(2018)، تحمل‌ابهام هازن و همکاران(2012)، منبع‌کنترل کساوایف و همکاران(2018)، خودنمودگری هارت و همکاران(2017) و خودسودمندی کاریابی صالحی(1394) بود. جهت روایی ترجمه از روش روایی ترجمه پیشرو –پسرو استفاده شد. روایی صوری و محتوایی به تأیید شانزده تن از اساتید مدیریت ورزشی رسید. همچنین مقدار پایایی، روایی واگرا و همگرا پرسشنامه مطلوب برآورد شد. تحلیل نتایج به روش معادلات ساختاری با نرم افزار پی‌ال‌اس و اس‌پی‌اس‌اس انجام شد. نتایج نشان داد مقدار ضریب تعیین برای سازه خودسودمندی‌کاریابی830/0 می‌باشد که مناسب بودن برازش مدل ساختاری را تأیید می‌کند. همچنین ضرایب اثر پنج عامل عزت نفس(472/0)، تحمل ابهام(123/0)، منبع کنترل(125/0) و خودنمودگری(347/0) نشان از تاثیر آنها بر روی خود سودمندی کاریابی دانش-آموختگان رشته علوم ورزشی دارد. بطور کلی دست‌آورد این پژوهش برای متولیان ورزش کشور، ضرورت تدوین سیاست‌های متناسب با ویژگی‌های شخصیتی، جهت اشتغال بیشتر دانش‌آموختگان رشته علوم ورزشی است. از طرفی دانش‌آموختگان رشته علوم ورزشی می‌توانند با مدنظر قرار دادن توانایی ها و ویژگی‌های شخصیتی خود زمینه را برای اشتغال هرچه بیشتر خود فراهم آورند.}, keywords_fa = {خودسودمندی,عزت نفس,تحمل ابهام,خودنمودگری,دانش آموختگان علوم ورزشی}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1863.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1863_71c7f69bf322f482c7efcc91c2a78aef.pdf} } @article { author = {Gheshmi Meimand, Abbas and Pourkiani, Mohammad and Rahmati, Mohamad Mahdi}, title = {Cultural Policy of Students’ Sports in Iran, Presentation of model}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {83-100}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2018.5720.1442}, abstract = {Considering the significance of sport as an important part of education and as one of the primary requirements of human development for achieving perfectionism, physical fitness, physical and mental vitality and ethical virtues, this article assumes modeling the culture of students’ sport as one of the basic axes of cultural policy in sport. Moreover, due to the lack of a model for cultural policy in student sport, this article aims to criticize the existing models and theories in the field of cultural policy and propose an appropriate model of cultural policy for students’ sport in the framework of Thematic Analysis method and utilization of experts including 10 Physical Education managers of higher education, researchers, as well as 30 undergraduate, senior and Ph.D. scholars. The presentation of the domestic model of cultural policy of students’ sport focused on two main themes of structural change (around the two themes of the interface between managerial and structural changes) and the change in public culture toward sport (around three themes interfacing the culture of social responsibility reinforcement, creating a culture of interest in sport and the educational role of sport) models the culture of students’ sport which is one of the most imperative results of this research.}, keywords = {Cultural Policy,Students’ Sports,Thematic analysis}, title_fa = {سیاستگذاری فرهنگی ورزش دانشجویی در ایران: ارائه الگو}, abstract_fa = {این مقاله با توجه به اهمیت ورزش به عنوان بخش مهمی از تعلیم و تربیت و بعنوان یکی از ملزومات اولیة توسعة انسانی برای نیل به مدارج کمال، برخورداری از سلامت جسمانی، نشاط جسمی و روانی و فضایل اخلاقی، الگوسازی فرهنگ ورزش دانشجویی را یکی از محورهای اساسی سیاستگذاری فرهنگی در ورزش فرض نموده و باتوجه به فقدان الگویی برای سیاستگذاری فرهنگی در ورزش دانشجویی، تلاش کرده است با نقد و بررسی مدل ها و نظریات موجود در عرصه سیاستگذاری فرهنگی، الگوی مناسب سیاستگذاری فرهنگی ورزش دانشجویی را در چارچوب روش تحلیل تماتیک و بهره گیری از افراد صاحب نظر و متخصص شامل 10 نفر از مدیران تربیت بدنی آموزش عالی، پژوهشگران و همچنین تعداد 30 نفر از دانشجویان دوره های کارشناسی، ارشد و دکتری طراحی نماید. ارائه الگوی بومی سیاستگذاری فرهنگی ورزش دانشجویی با محوریت دو مضمون فراگیر ایجاد تغییرات ساختاری(حول دو مضمون واسط تغییرات مدیریتی و ساختاری) و تغییر در فرهنگ عمومی نسبت به ورزش(حول سه مضمون واسط تقویت فرهنگ مسئولیت اجتماعی، ایجاد فرهنگ علاقه مندی به ورزش و نقش تربیتی ورزش)برای الگوسازی فرهنگ ورزش دانشجویی از مهمترین نتایج این تحقیق است.}, keywords_fa = {سیاستگذاری فرهنگی,ورزش دانشجویی,تحلیل تماتیک}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1862.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1862_b88b399c0c3709c82b5def92d25b701a.pdf} } @article { author = {ghahreman shahraki, masoumeh and ghadiri, farhad and bahram, abbas}, title = {The effect of teacher-centered and motivational mastery climate approaches on physical activity of 8 years old children in Shahrekord}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {101-120}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2019.6157.1501}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the effect of teacher-centered and mastery motivational climate on the physical activity of children aged 8 years. The strategy of this research was semi-experimental and applied regarding to purpose, which was done using a pre-test-post-test design with control group. 60 students from elementary schools in Shahrekord city were selected using available sampling and randomly divided into three groups: mastery motivational climate, teacher-centered and control. In the pretest, the children's physical activity was recorded using pedometer measure. The intervention program was conducted during 12 sessions. Then, post-test was carried out. One-way ANOVA and Mixed ANOVA were used to compare intra-group and in-group effects. The results showed no significant difference between the groups in the pretest test (p}, keywords = {Mastery Climate,Teacher-Centered,Physical Activity,motivation climate}, title_fa = {تاثیر رویکرد معلم محور وجو تبحر گرا بر سطح فعالیت بدنی دانش آموزان دختر زیر ۸ سال}, abstract_fa = {هدف این پژوهش بررسی تأثیر جو تبحرگرا و معلم محور بر سطح فعالیت‌بدنی دانش‌آموزان دختر زیر 8 سال شهرکرد بود. راهبرد این تحقیق نیمه تجربی و از لحاظ هدف کاربردی می‌باشد که با استفاده از طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون همراه با گروه کنترل انجام شد. تعداد 60 دانش‌آموز دختر به روش نمونه‌گیری در دسترس از مدارس ابتدایی شهرستان شهرکرد انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه جوانگیزشی تبحرگرا، رویکرد معلم‌محور و گروه کنترل قرار گرفتند. در مرحله پیش‌آزمون میزان فعالیت‌بدنی کودکان با استفاده از گام شمار ثبت شد. برنامه مداخله در طی 12 جلسه صورت گرفت. بعد از اتمام دوره مداخله، پس‌آزمون گرفته شد. از آزمون تحلیل واریانس یک‌راهه و تحلیل واریانس مرکب جهت مقایسه اثرات درون‌گروهی و بین‌گروهی استفاده شد. نتایج نشان داد که در مرحله پیش‌آزمون بین گروه‌ها تفاوت معناداری وجود ندارد (05/0}, keywords_fa = {جو تبحر گرا,معلم محور,فعالیت بدنی,جو انگیزشی}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1864.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1864_d96fbb8540a0edabca28768a5ab55a82.pdf} } @article { author = {savari nikou, parvaneh and Asefi, Ahmadali}, title = {Identification of sports clubs functions to institutionalize ethics in athletes}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {121-138}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2019.6567.1566}, abstract = {One aspect of sports is ethics, necessary to be paid attention. Clubs as a sports institution can proceed to institutionalize ethics in athletes. Therefore, the purpose of this study was to identify functions of sports clubs to institutionalize ethics in athletes. The research method was qualitative from the type of exploratory one and from the perspective of aim, it was applicable and in terms of method was field research. The statistical population included insightful and informed experts in the field of ethics and ethics in sports. Samples were chosen through purposive and available sampling and snowball method. In this study, 11 samples were interviewed to reach theoretical saturation point. Tool to collect data was depth interview, whose validity was examined based on topic selection, accuracy in designing, conduct and typing interviews, accurate transcription of interviews, incorporation of questions in interview in a logical order and accuracy in reports preparation. Its reliability was evaluated through retest method, and the reliability coefficient of the interviews was calculated 77%. To analyze the data, codification was done through MAXQDA10 software. The results indicates totally 26 functions (12 regulative, 8 normative, 6 cognitive functions) of clubs to institutionalize ethics in athletes; So, by cognition, planning and creating some mechanisms for operating regulative, normative and cognitive functions in the sport clubs, the process of institutionalization of ethics in athletes could be facilitated and the ethics of sports clubs could be seen.}, keywords = {Regulative Functions,Normative Functions,Cognitive Functions,Institutionalization of Ethics,Sports club}, title_fa = {شناسایی کارکردهای باشگاه‌های ورزشی در نهادینه کردن اخلاق در ورزشکاران}, abstract_fa = {یکی از ابعاد و زوایای ورزش، اخلاق است که توجه به آن امری ضروری به نظر می‌رسد. باشگاه‌ها به عنوان یک نهاد ورزشی می‌توانند به سمت نهادینه کردن اخلاق در ورزشکاران گام بزرگی بردارند؛ بنابراین هدف از این تحقیق شناسایی کارکردهای تنظیمی، هنجاری و شناختی باشگاه‌های ورزشی در نهادینه کردن اخلاق در ورزشکاران بود. روش تحقیق کیفی از نوع اکتشافی و به لحاظ هدف از نوع کاربردی بود و به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه افراد صاحب‌نظر و آگاه در زمینۀ اخلاق و اخلاق در ورزش تشکیل می‌دادند. نمونه‌ها از طریق روش نمونه‌گیری هدفمند در دسترس و به شیوه گلوله برفی تا رسیدن به نقطه اشباع نظری انتخاب شدند (11 نفر). ابزار جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه عمیق بود که روایی آن از طریق انتخاب موضوع، دقت در طراحی، تهیه و تایپ مصاحبه‌ها و نسخه‌برداری دقیق از مصاحبه‌ها، گنجاندن سؤالات در مصاحبه با یک نظم منطقی و دقت در تدوین گزارش‌ها مدنظر قرار گرفت و پایایی از طریق روش باز آزمون محاسبه شد که ضریب پایایی مصاحبه‌ها 77 درصد به دست آمد. روش تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها کدگذاری بود که با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA10 انجام شد. نتایج تحقیق در مجموع 26 کارکرد (12 کارکرد تنظیمی، 8 کارکرد هنجاری و 6 کارکرد شناختی) باشگاه‌ها برای نهادینه کردن اخلاق در ورزشکاران را نشان می‌دهد، که با شناخت، برنامه‌ریزی و ایجاد سازوکارهایی برای عملیاتی سازی این کارکردها در باشگاه‌های ورزشی می توان روند نهادینه شدن اخلاق در ورزشکاران را تسهیل کرد و شاهد اخلاقیات در باشگاه‌های ورزشی بود.}, keywords_fa = {کارکردهای تنظیمی,کارکردهای هنجاری,کارکردهای شناختی,نهادینه کردن اخلاق,باشگاه ورزشی}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1865.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1865_6e234f5c787aab87024bfe92a0f0da7c.pdf} } @article { author = {Benesbordi, Ali and Nazari torshizi, Ahmad and Moayed, Neda}, title = {Evaluating the ethical attitudes of athlete students: The role of religiosity, gender and type of sport}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {138-158}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2019.6592.1568}, abstract = {Athletes' moralismin sports fields is one of the important issues in every society. The aim of this research was analyzingtheethicalattitudesofathletestudents:Theroleofreligiosity, genderandtypeofsport. Theresearch methodwasdescriptiveandcorrelationkindthatwasconductedassurvey. Thestatistical population of research was Male and Female Athletes of the 14th National Student Sport Olympiad that held in Shiraz in 2018. Statistical population size was 4100 members. According to the sample size determination formula in analytical research, the sample size was estimated at 194 people and after collecting data, 196 full questionnaires were returned and the same number was selected as the statistical sample of the study. Sampling method was available. The research tool was the LawrenceQuestionnaire(2013)which after translation and localization,formal andcontent validityof its was approved by ten sports management professors. Cronbach'salpha coefficient of ethical attitude questionnaire was 0.73 and Religiosity questionnaire was 0.74 which indicates the reliability of the questionnaire. Descriptive statistics was used for describing demographic features and insection of inferential statistics; KolmogorovSmirnov test, independent sample t-test and structural equation modeling were used. The results showed that athletes' ethical attitudes were not significantly different based on gender and type of sport, but in the component of honesty, there was a significant difference based on gender and type of sport. In the justice component there was also a significant difference based on type of sport. Also, the results showed that religiosity has a significant effect on all components of ethical attitude of athlete students. Based on the results of the research model, it can be concluded thatreligiosity is aneffective and educativefactorfor creating ethical attitudesinathletes.}, keywords = {Ethical attitude,Gender,Religiosity,Sport,Student}, title_fa = {تحلیل گرایشات اخلاقی دانشجویان ورزشکار: نقش دینداری، جنسیت و نوع رشته ورزشی}, abstract_fa = {اخلاقگرایی ورزشکاران در میادین ورزشی یکی از موضوعات مهم در هر جامعه ای است. هدف این پژوهش، تحلیل گرایشات اخلاقی دانشجویان ورزشکار و تعیین نقش دینداری، جنسیت ونوع رشته ورزشی بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود که به صورت پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری ورزشکاران پسر و دختر چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در سال 1397 بود که درشیراز برگزار شد. حجم جامعه آماری حدود 4100 نفر بود. طبق فرمول تعیین حجم نمونه در تحقیقات تحلیلی، حجم نمونه 194 نفر تخمین زده شد و پس از جمع آوری اطلاعات تعداد 196 پرسشنامه کامل برگردانده شد وهمین تعدادبه عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. روش نمونه گیری به صورت در دسترس بود. ابزار پژوهش پرسشنامه استانداردلارنس (2013) بود روایی صوری و محتوایی آن به تایید ده نفر از اساتید مدیریت ورزشی رسید. ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه گرایش اخلاقی 73/0 و پرسشنامه دینداری 74/0 بود. از آمار توصیفی برای توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی و در قسمت آمار استنباطی از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، آزمون تی مستقل ومدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد گرایش اخلاقی ورزشکاران بر اساس جنسیت و نوع رشته ورزشی تفاوت ندارد، اما در مولفه صداقت تفاوت بر اساس جنسیت ونوع رشته ورزشی وجود داشت. همچنین در مولفه عدالت تفاوت بر اساس نوع رشته ورزشی وجود داشت. نتایج مدل تحقیق نشان داد دین داری بر تمام مولفههای گرایش اخلاقی دانشجویان ورزشکار تاثیر دارد. بر اساس نتایج مدل تحقیق می توان نتیجه گیری کرد که دینداری یک عامل اثرگذار و تربیتی تکمیلی برای ایجاد گرایشات اخلاقی درورزشکاران است.}, keywords_fa = {جنسیت,دانشجو,دین‌داری,گرایش اخلاقی,ورزش}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1866.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1866_672ff54cdeee75dbe239128d03471f90.pdf} } @article { author = {Mohamadi turkmani, Ehsan and Nariman, Hamid and Khanifar, Hossein}, title = {Identification and Comparison of Values and Sport Experiences between Iranian Generations}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {159-186}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2019.6347.1530}, abstract = {The purpose of this study was to identification and comparison of values and sport experiences between Iranian generations. This study was mixed method and compilation of phenomenological methods, thematic analysis in qualitative and quantitative methods. The thematic analysis of 35 sources identified sports values framework, which was approved by a semi-structured interview with ten experts. Phenomenological interviews were conducted with 40 citizens from four different generations to analyze the differences in sport experiences, which were sampled in this section purposefully and accessible and completed with theoretical saturation. Also, statistical population for analyzing the value differences was all citizens of Tehran, which 384 of them were selected from four generations by stratified random sampling and completed a researcher-made questionnaire based on the results of the thematic analysis. The results showed that there are six groups of Profit-making, Social, Aesthetic, Gender, Health and Global values in the field of sport. There is a significant difference between the generations in profit-making, aesthetic, gender and health values, but there was no significant difference in social and universal values between the four generations. Also, Iranian citizens have experience five categories from sport experience including superior physics, superior spirit, distinction, superior social status, and negative experiences that these experiences were in two broad categories of individual and social experiences. Generally, the positive experiences of sport in the third and fourth generations and negative experiences of it in the first and second generations were more significant.}, keywords = {Sport Experience,Iranian Generations,Sport Values,Distinction}, title_fa = {شناسایی و مقایسه ارزش‌ها و تجارب ورزشی بین نسل‌های ایرانی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر شناسایی و مقایسه ارزش‌ها و تجارب ورزشی بین نسل‌های ایرانی بود. این مطالعه با رویکرد آمیخته و تلفیقی از روش‌های پدیدارشناسی، تحلیل مضمون در مرحله کیفی و روش کمی انجام شد. تحلیل مضمون 35 منبع چارچوب ارزش‌های ورزشی را مورد شناسایی قرار داد که با مصاحبه نیمه ساختاریافته با ده نفر خبره مورد تائید واقع شد. مصاحبه‌های پدیدارشناسانه با 40 نفر از شهروندان از چهار نسل مختلف نیز برای تحلیل تفاوت‌های تجارب ورزشی انجام شد، که نمونه‌گیری در این بخش به‌صورت هدفمند و در دسترس بود و با اشباع نظری به اتمام رسید. برای تحلیل تفاوت‌های ارزشی نیز کلیه شهروندان تهرانی جامعه آماری مدنظر بودند که 384 نفر از آنان از چهار نسل مختلف به‌صورت تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند و پرسش‌نامه محقق ساخته مبتنی بر یافته‌های تحلیل مضمون را تکمیل کردند. نتایج نشان داد در بستر ورزش شش دسته از ارزش‌های منفعت طلبانه، اجتماعی، زیبایی‌شناختی، جنسیتی، سلامتی و جهانی به وجود می‌آید. در ارزش‌های منفعت طلبانه، زیبایی‌شناختی، جنسیتی و سلامتی بین نسل‌های چهارگانه تفاوت آماری معنادار وجود داشت، اما در ارزش‌های اجتماعی و جهانی بین چهار نسل تفاوت آماری معناداری مشاهده نشد. همچنین شهروندان ایرانی پنج دسته از تجارب ورزشی شامل فیزیک برتر، روان برتر، تمایز، جایگاه اجتماعی برتر و تجارب منفی را تجربه می‌کنند، که این تجارب در دو گروه کلی تجارب فرد محور و اجتماع‌محور بودند. عموماً تجارب مثبت ورزش در نسل‌های سوم و چهارم و تجارب منفی آن در نسل‌های اول و دوم پررنگ‌تر بودند.}, keywords_fa = {تجربه ورزش,نسل‌های ایرانی,ارزش‌های ورزشی,تمایز}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1867.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1867_b550cced0daa01c582d8406e57662681.pdf} } @article { author = {Shams, Amir and Riahi, LEILA and sangari, mandana}, title = {Effect of Emotional Intelligence Training on throwing accuracy, bimanual Coordination, balance and refocusing among Athlete’s students}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {187-206}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2019.5892.1463}, abstract = {The purpose of this research was to investigate the effect of emotional intelligence training on throwing accuracy, bimanual coordination, balance and refocusing among athlete’s teenagers. The research method was quasi-experimental and its statistical population was all students of 14-16 years old in ShahreKord city of Chaharmahal and Bakhtiari province. For this reason, 92 Volunteer students (46 boys and 46 girls) were selected with simple random sampling method and divided into two experimental and control groups. Measuring tools research involved the Bradberry and Greaives emotional intelligence questionnaire, refocusing sub scale of Ottawa Mental States Assessment Tool (OMSAT-3) and series of motor tests (static and dynamic balance, accuracy, and bimanual coordination). The emotional intelligence training program for teenager athletes was performed during 10 sessions. Data were analyzed with using the consistency of variances, Kolmogorov-Smirnov test and independent t-test at the P}, keywords = {Emotional Intelligence Training,Binaminal Coordination,Balance,Refocusing Skill}, title_fa = {تأثیر آموزش هوش هیجانی بر مهارت های دقت پرتاب، هماهنگی دو دستی، تعادل و بازیافت تمرکز در دانش آموزان ورزشکار}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش هوش هیجانی بر عملکرد مهارت‌های هماهنگی دو دستی، تعادل و بازیافت تمرکز نوجوانان ورزشکار دختر و پسر بود. روش پژوهش حاضر نیمه تجربی و جامعة آماری آن را تمامی‌ دانش آموزان ورزشکار 16-14 سال شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری تشکیل دادند. بدین منظور 92 دانش آموز (46 دختر و 46 پسر) داوطلب به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و به دو گروه آموزش و کنترل تقسیم شدند. برای سنجش هوش هیجانی از پرسش‌نامة هوش هیجانی برادبری و گریوز و برای سنجش مهارت بازیافت تمرکز از خرده مقیاس بازیافت تمرکز پرسش‌نامة سنجش مهارت‌های روان‌شناختی اوتاوا-3 استفاده شد. همچنین، مجموعه ای از آزمون‌های حرکتی (آزمون تعادل لک لک، تعادل پویا، آزمون پرتاب جانسون جهت ارزیابی دقت و آزمون هماهنگی دو دستی) استفاده شد. برنامه آموزش مهارت‌های هوش هیجانی برای ورزشکاران نوجوان طی10جلسه انجام شد. جهت تحلیل داده‌ها از روش‌های آماری نظیر همسانی واریانس‌ها، آزمون کولموگروف اسمیرنوف و آزمون تی مستقل در سطح معنی‌داری 05/0>P استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد تفاوت معناداری بین میانگین پس آزمون دو گروه در چهار مؤلفه هوش هیجانی (خود آگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی، مدیریت رابطه)، و مهارت بازیافت تمرکز و عملکرد حرکتی (دقت، تعادل ایستا، تعادل پویا، هماهنگی دو دست) وجود دارد (05/0>P). بنابراین به نظر می‌رسد آموزش مهارت‌های هوش هیجانی یکی از بخش‌های مهم آمادگی حرکتی و روانی به شمار می‌رود که این موضوع لازمة دستیابی به اجرای بهینة ورزشی می‌باشد.}, keywords_fa = {آموزش هوش هیجانی,هماهنگی دو دستی,تعادل,مهارت بازیافت تمرکز}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1860.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1860_9c403fb8e0ba06d668d19f304fe45289.pdf} } @article { author = {Moosavi, Seyyed Valiollah and Houmani, Elmira and Rezaei, Sajjad and Qorbanpoor lafmejani, Amir}, title = {Cluster Analysis of the Physical Activity Effects on Death Anxiety and Meaning in Life in the Elderly of Tehran}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {207-228}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2018.6187.1503}, abstract = {It is suggested that physical activity has a protective effect against the development of mental illnesses, especially in the elderly.The purpose of this study was to analyze the effects of physical activity on the death anxiety and meaning in life in the elderly community of Tehran province. The research design was an analytical type and group comparisons which perfomed in cross-sectional method. In this research, 400 elderly people aged 60 years and older who were recruited to retirement centers and labor houses in Tehran were selected by simple random sampling method and completed Baecke physical activity questionnaire, Templar Death Anxiety Scale, Steiger’s Meaning of Life Questionnaire. Afterwards data were analyzed using SPSS-20 software and descriptive statistics. In addition, by two-stage cluster analysis, the number of optimum clusters was identified and the characteristics of each cluster were evaluated. The results of cluster analysis revealed that there is a direct relationship between search and existence of meaning in life with death anxiety. The cluster with the highest physical activity has the lowest average level of death anxiety. Also, if the level of physical activity is above average, the average death anxiety will decrease to the lowest level. This study highlighted the desired role of physical activity in old age; it was found that high levels of physical activity protect the elderly against death anxiety. The findings of this research can be of interest to public sports policymakers, especially for older people.}, keywords = {Death Anxiety,Elderly,Physical Activity,Meaning in Life}, title_fa = {تحلیل خوشه‌ای اثرات فعالیت بدنی براضطراب مرگ و معنای زندگی سالمندان شهر تهران}, abstract_fa = {پیشنهاد شده است که فعالیت بدنی اثرات حفاظتی در برابر رشد بیماری‌های روانی، بویژه در سالمندان دارد. پژوهش حاضر با هدف تحلیل خوشه‌ای اثرات فعالیت بدنی براضطراب مرگ و معنای زندگی درجامعه سالمندان استان تهران انجام شد. طرح پژوهش از نوع تحلیلی و مقایسه‌های گروهی بود که به صورت مقطعی انجام گرفت. در این پژوهش 400نفر از سالمندان 60 ساله و بالاتر مراجعه‌کننده به کانون‌های بازنشستگان و خانه‌های کارگر شهر تهران به شیوه‌ی نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامه فعالیت بدنی بک (1982)، مقیاس اضطراب مرگ تمپلر (1970)، پرسشنامه معنای زندگی استیگر (2006) را تکمیل نمودند. سپس داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS-20 وشاخص‌های آمار توصیفی تحلیل شدند. علاوه بر آن با تحلیل خوشه‌ای دو مرحله‌ای، تعداد خوشه‌های بهینه شناسایی و ویژگی هر کدام از خوشه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج تحلیل خوشه‌ای آشکار ساخت، رابطه مستقیمی بین جستجو و وجود معنا در زندگی با اضطراب مرگ وجود دارد. خوشه‌‌ی دارای بیشترین فعالیت بدنی، کمترین سطح میانگین اضطراب مرگ را داراست. همچنین اگر سطح فعالیت بدنی از حد متوسط بیشتر باشد، میانگین اضطراب مرگ به پایین‌ترین سطح کاهش خواهد یافت. این مطالعه نقش مطلوب فعالیت بدنی در دوران سالمندی را برجسته ساخت؛ به‌ویژه مشخص شد سطوح بالای فعالیت بدنی از سالمندان در برابر اضطراب مرگ محافظت می‌نماید. یافته‌های این پژوهش می‌تواند برای سیاست‌گزاران ورزش همگانی به‌ویژه برای اقشار کهنسال جالب توجه باشد.}, keywords_fa = {اضطراب مرگ,سالمندان,فعالیت بدنی,معنای زندگی}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1861.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1861_40c09b417b4b406ceeac01a4164cf923.pdf} } @article { author = {zolghadri, parvin and kian, Marjan and aliasgari, Majid and elahi, Alireza}, title = {Pathology of the Implementation of Physical Education and Health Curriculum in First level Secondary School, based on Aker Model}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {229-252}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2019.5941.1475}, abstract = {AbstractThe purpose of the study was to identify the challenges in implementing the physical education and health curriculum in first level secondary school, based on Aker Model. The research method was a descriptive-survey one. The statistical population included the experts (university professors and curriculum authors), and the teachers of the public high schools in Tehran. The sample was comprised of 18 specialists selected based on a purposive sampling, 88 female teachers selected based on a multi-stage cluster sampling through Morgan's table and 39 scholars selected based on a convenience sampling. The instrument was a researcher-made questionnaire that was developed according to the Aker mode. The ostensible and content validity was confirmed by 8 scholars and the reliability was calculated as 0.97, based on Cronbach's alpha coefficient. Data analysis was done in descriptive and inferiority sections, including single-sample Wilcoxon signed test, Kruskal-Wallis rank analysis and U-Mann Whitney test. The findings showed that the challenges include a diverse range of curriculum components, as learning space, time, content, goals, teacher role, and materials and resources. Based on the findings, it is suggested that the policymakers and the decision-makers of the physical education curriculum coordinate the curriculum components with the goals, improve the educational environment and adapt teaching time to resolve the identified weaknesses.}, keywords = {Pathology,Physical Education and Health Curriculum,First Level of Secondary School,Aker Model}, title_fa = {آسیب شناسی اجرای برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت دوره اول متوسطه بر اساس الگوی اکر}, abstract_fa = {چکیده هدف پژوهش حاضر، شناسایی آسیب های موجود در اجرای برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت دوره اول متوسطه مطابق با الگوی علمی اَکر بود. جهت انجام پژوهش از روش پژوهش توصیفی- پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری شامل متخصصان (اساتید دانشگاه و مؤلفان برنامه درسی)، کارشناسان و معلمان تربیت بدنی دبیرستان های دولتی شهر تهران بود. انتخاب نمونه آماری شامل 18 متخصص به شیوه نمونه گیری هدفمند، 88 معلم زن به شیوه خوشه ای چندمرحله ای بر اساس جدول مورگان و 39 کارشناس حوزه تربیت بدنی به شیوه نمونه گیری در دسترس انجام شد. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود که بر اساس الگوی برنامه ریزی درسی اکر تدوین شد. روایی صوری و محتوایی ابزار، از طریق دریافت نظر 8 صاحب نظر تأیید شد و پایایی آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ، عدد 97/0 بدست آمد. داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون علامت دار ویل کاکسون تک نمونه ای، تحلیل واریانس رتبه ای کروسکال– والیس و آزمون یومن ویتنی تحلیل شدند. یافته ها نشان داد آسیب های اجرای برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت، شامل طیف متنوعی از مؤلفه های برنامه درسی است، از جمله، فضای آموزشی، زمان، محتوا، اهداف، نقش معلم، مواد و منابع. براین اساس، پیشنهاد می شود سیاستگذاران و تصمیم گیرندگان برنامه درسی تربیت بدنی، عناصر را با اهداف هماهنگ کنند، فضای آموزشی را بهبود بخشند و زمان تدریس را متناسب نمایند تا ضعف های شناسایی شده برطرف شود.}, keywords_fa = {آسیب شناسی,برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت,دوره اول متوسطه.الگوی اکر}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1868.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1868_eb7c81f65e98221de67916dc7a6f99cd.pdf} } @article { author = {Ahmadian Jelodari, mehdi and Alam, Shahram and nowzari, vali}, title = {Designing Strategic Plan of General Directorate of Physical Education of the Farhangian University Based on the 1404 landscape document}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {253-276}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2019.6402.1539}, abstract = {The porepose of this resrch was Designing Strategic Plan of General Directorate of Physical Education of the Farhangian University Based on the 1404 horizons landscape document. This research is a descriptive-analytical field survey. The statistical community was comprised of 84 heads of campuses at the University of Cultural Studies, experts consisting of the Director General of Physical Education and the assistants and experts of the General Directorate, as well as specialists and elites in the field of physical education at the University of Cultural Affairs. The data collection tools were interviewed and open and closed questionnaire. The validity and reliability of the questionnaire were verified by professors and sports management experts. The information obtained was based on the views of the Strategic Council of 12 strengths, 11 weaknesses, 12 opportunities and 11 final threats. In order to evaluate the normal distribution of data, the Kolmogorov-Smirnov test and for analyzing the data, in addition to descriptive indexes, we used the Friedman-Matters test for internal and external evaluation. Based on the final score, 2.56 internal factor matrices and a score of 2.57 external factors matrices and necessary measures, the offensive was identified as the strategic location of the Department of Physical Education at Farhangian University. Using SWOT analysis, three SO strategies, three ST strategies, three WO strategies, two WT strategies, and a total of 11 strategies were identified and ranked according to the Qspm matrix in three sections of SO strategies and other strategies.}, keywords = {Strategic Plan,Farhangian University,Physical Education Department,1404 landscape document}, title_fa = {طراحی برنامه راهبردی اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان بر اساس سند چشم انداز 1404}, abstract_fa = {هدف از تحقیق حاضر، طراحی برنامه راهبردی اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان بر اساس سند چشم انداز افق 1404 بود. این تحقیق از نوع زمینه‌یابی است که به روش توصیفی-تحلیلی و به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری را 84 روسای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، کارشناسان شامل مدیر کل تربیت بدنی و معاونین و کارشناسان اداره کل و متخصصان و نخبگان رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه فرهنگیان، تشکیل می‌دادند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل مصاحبه و پرسشنامه باز و بسته بود که روایی و پایایی پرسشنامه توسط اساتید و صاحب‌نظران مدیریت ورزشی تایید گردید. اطلاعات بدست آمده بر اساس نقطه نظرات شورای راهبردی 12 قوت، 11 ضعف، 12 فرصت و 11 تهدید نهایی گردید. به منظور بررسی توزیع نرمال داده‌ها، از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، علاوه بر شاخص‌های توصیفی از آزمون فریدمن و ماتربس ارزیابی درونی و بیرونی استفاده گردید. بر اساس نمره نهایی 56/2 ماتریس عوامل داخلی و نمره 57/2 ماتریس عوامل خارجی و محاسیات لازم موقعیت استراتژیک اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان تهاجمی شناسایی شد. با بهره‌مندی از تحلیل اس دبیلو او تی، 3 استراتژی در برابر نقاط قوت داخلی و فرصت‌های بیرونی، 3 استراتژی در برابر نقاط قوت داخلی و تهدیدات بیرونی، 3 استراتژی در برابر نقاط ضعف داخلی و فرصت‌های بیرونی و 2 استراتژی در برابر نقاط ضعف داخلی و تهدیدات بیرونی و در مجموع 11 استراتژی شناسایی و بر اساس ماتریس کمی برنامه ریزی استراتژیک در سه بخش استراتژی‌های قوت داخلی و فرصت‌های بیرونی اولویت بندی شدند.}, keywords_fa = {برنامه راهبردی,دانشگاه فرهنگیان,اداره کل تربیت بدنی,سند چشم انداز 1404}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1869.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1869_e489787ee0c0b46fce926ca3d61e3356.pdf} } @article { author = {ghorbani, mohammadhosein and amirimoghadam, marjan and Zareian, Hossein}, title = {Identification and Formulation of a Model of Ethical Values in Iranian Sport}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {277-304}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2018.5239.1398}, abstract = {The dissemination of ethical values in today's world is essential. Sport in terms of championship, sport for all, educational and professionalism requires a new approach, requires a new approach, in order to provide ethical development and sporting behaviors. Therefore, the present research has been designed to develop a model of ethical values appropriate to sport in Iran. Considering the qualitative and exploratory nature of the subject, the qualitative research method of grounded theory based on Glaser (1992) method was used. The research sample was comprised of 25 elite experts in the field of ethical values in sport, and sampling continued to achieve theoretical saturation. To formulate the research model, a primary list of factors was identified through a review of the literature. Then qualitative data were collected through semi-structured interviews. The open coding results indicated that 58 values could be effective in designing the model of ethical values. In the pivotal coding step, values are classified in seven concepts. Finally, these concepts were combined in the three categories of behavior individual, interpersonal (interactive and interpersonal), and structural (organizational and national) components and so the final model was developed. The findings of this research can be used by policy makers of cultural affairs as well as the executive agencies of sports as a basis for the development of ethical values in sport.}, keywords = {Ethical Values,Culture,Sport,Grounded Theory}, title_fa = {شناسایی و تدوین الگوی ارزش های اخلاقی در ورزش ایران}, abstract_fa = {ﺍﺷﺎﻋﻪ ارزشهای اخلاقی ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﻱ ﺍﻣﺮﻭﺯ، امری ضروری است. ﻭﺭﺯﺵ ﺩﺭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﻲ، ﻫﻤﮕﺎﻧﻲ، ﭘﺮﻭﺭﺷﻲ ﻭ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﻱ ﺑﻪ رویکرد ﺟﺪﻳﺪی ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ، ﺗﺎ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺁﻥ ﺯﻣﻴﻨﻪ توسعه اخلاقی و ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﻭﺭﺯﺷﻲ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺁﻳﺪ. از اینرو تحقیق حاضر به طراحی الگوی ارزش های اخلاقی متناسب با ورزش ایران پرداخته است. با عنایت به ماهیت کیفی و اکتشافی موضوع، از روش تحقیق کیفی از نوع گراندد تئوری و به شیوه گلیزر (1992) استفاده شد. نمونه پژوهش را 25 نفر از نخبگان که در زمینه ارزشهای اخلاقی در ورزش دارای تخصص بودند تشکیل داد و نمونه گیری تا دستیابی به اشباع نظری ادامه پیدا کرده است. جهت تدوین الگوی پژوهش، نخست از طریق مطالعات اولیه کتابخانه ای، فهرست مقدماتی عوامل شناسایی گردید. سپس از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته داده های کیفی لازم گردآوری شد. نتایج کدگذاری باز حاکی از آن بود که 58 ارزش می تواند در طراحی الگوی ارزش‌های اخلاقی موثر باشد. در مرحله کدگذاری محوری، ارزش ها در 7 مفهوم طبقه بندی شد. در نهایت این مفاهیم، در سه مقوله رفتاری فردی، میان فردی (تعاملی و بین فردی) و ساختاری (سازمانی و ملی) ترکیب و الگوی نهایی ترسیم گردید. یافته های این تحقیق می تواند به عنوان مبنایی جهت توسعه ارزشهای اخلاقی در ورزش مورد استفاده نهادهای سیاست گذار امور فرهنگی و همچنین سازمانهای اجرایی ورزش کشور قرار گیرد.}, keywords_fa = {ارزش های اخلاقی,فرهنگ,ورزش,گراندد تئوری}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1812.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1812_d3a7691dd45660299d85027db4ed5a8d.pdf} } @article { author = {Meghdadi, Maziar and Esmaeili, MohammadReza and Ghafouri, Farzad}, title = {Prioritize the approaches and methods of teaching Olympism in schools using the fuzzy Delphi and TOPSIS method}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {305-328}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2019.7318.1660}, abstract = {Objective of present study is prioritizing Olympism education approaches regarding cultural and educational criteria of our country. Regarding method, this study is descriptive-analytical and regarding purpose, is practical study. First of all; for determining the criteria of study, fuzzy Delphi method and then the TOPSIS method were used to weighting teachers' opinion. The study population included two groups: 15 physical education experts that have research experience on Olympic, and 300 physical education teachers. Five criteria included knowledge resources, cultural factor, financial resource, efficiency and hardware equipment selected by experts as important criteria. And regarding these criteria's, life based approach that weighted 0/804 was the most important approach and experience based approach that weighted 0/733 was less important than other approach. Between educational methods, combination of values with social challenge of students and educating social issues by using athletes' experiences had higher priority. Regarding that Olympic education is a new issue in the world, knowledge resources was the most important criteria to choose educational approaches and method. Life based approach was first priority that show the great need to change traditional education system and become more relevant with modern education systems. Also combination of social life with Olympism education and physical education make the educational method more efficient.}, keywords = {Olympism education,Olympic,Educational approach,fuzzy Delphi method,TOPSIS}, title_fa = {اولویت بندی رویکردها و روشهای آموزش المپیزم در مدارس با استفاده از روش دلفی فازی و تاپسیس}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش اولویت بندی رویکردها و روشهای آموزش المپیزم با توجه به معیارهای فرهنگی و آموزشی کشور است. در ابتدا جهت مشخص نمودن معیارهای مورد مطالعه از روش دلفی فازی و سپس برای وزندهی به نظر دبیران تربیت بدنی به رویکردها و روشهای آموزشی از روش تاپسیس استفاده شد. نمونه آماری تحقیق متشکل از دو گروه بود؛ گروه اول 15 نفر از متخصصین حوزه تربیت بدنی که در زمینه المپیزم سابقه پژوهش داشتند و گروه دوم 300 نفر از دبیران تربیت بدنی فعال در آموزش و پرورش بودند. پنج معیار منابع دانش، عوامل فرهنگی، منابع مالی، اثربخشی و امکانات سخت افزاری بعنوان معیارهای تأثیرگذار توسط متخصصین انتخاب شدند. با در نظر گرفتن این پنج معیار، رویکرد زندگی محور با ضریب نزدیکی 0/804 از بالاترین اولویت و رویکرد مبتنی بر تجربه با ضریب نزدیکی 0/733 از پایینترین اولویت بعنوان رویکردهای آموزش المپیزم در مدارس برخوردار بودند. در میان روشهای آموزش، ترکیب ارزشها با چالشهای اجتماعی روز دانش آموزان و آموزش مسائل اجتماعی با استفاده از تجربیات قهرمانان ورزشی در رتبه های اول و دوم قرار گرفتند. با توجه به نو بودن آموزش المپیک در حوزه آموزشی، منابع دانش جزء مهمترین معیارها در انتخاب رویکردها و روشها میباشند. همچنین انتخاب رویکرد زندگی محور بیانگر نیاز سیستمهای آموزشی به جدا شدن از رویکردهای سنتی آموزش و همراه شدن با سیستمهای آموزشی روز دنیا است. علاوه بر این موارد، تلفیق زندگی اجتماعی با آموزه های المپیزم و تربیت بدنی دامنۀ تأثیرگذاریِ روشهای آموزشی را بسیار گسترده میسازد.}, keywords_fa = {آموزش المپیزم,المپیک,رویکرد آموزشی,روش دلفی فازی,روش تاپسیس}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1870.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1870_71b31486cbf752d09034d4fdd069f038.pdf} } @article { author = {Mohammadi Sanavi, Hossein and Mohammadzade, Hassan and Behzadnia, Behzad}, title = {Effect of Need-Supportive Environment on Sport Performance of Primary School Students}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {7}, number = {17}, pages = {329-352}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2018.6008.1483}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the effect of need-supportive teaching style on students’ sport performance, and compared to usual teaching style. Two hundred and eight male and female students at the fifth and sixth grades (Mage =11/58) selected by available sampling method in badminton and volleyball and they were delivered need-supportive (experimental group 1) and usual (experimental group 2) teaching styles. In the experimental group 1, teachers taught motor skills according to either the constraints-led approach or need-supportive style. In the experimental group 2, teachers taught based on teachers’ usual teaching style. Motor skills were measured in pre-test and post-test stages based on previous research. Game performance was measured through the game-play performance index (GPAI) in the transfer test. The results showed that motor skills were promoted in either need-supportive or typical teaching styles in both sports. However, compared to the typical teaching style, only serve skill in volleyball was higher in the need-supportive teaching style. Overall, game-performance was higher in need-supportive teaching style. Findings supported either the study hypothesized and the self-determination theory preposition in the elementary physical education context. This study also shows that need-supportive teaching style is an appropriate approach in promoting game-play performance.}, keywords = {Need-supportive environment,Self-Determination Theory,Constraints-led approach,Game performance}, title_fa = {اثر محیط‌ حامی-نیاز بر عملکرد ورزشی دانش‌آموزان دوره ابتدایی}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر محیط‌ حامی-نیاز بر عملکرد ورزشی در دانش‌آموزان و مقایسه آن با گروه سنتی رایج بود. 208 نفر از دانش‌آموزان پسر و دختر دوره پنجم و ششم ابتدایی ( بامیانگین سنی 58/11) که به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده -بودند در دو رشته بدمینتون و والیبال تحت دو سبک آموزشی محیط‌ حامی-نیاز (گروه تجربی 1) و سنتی (گروه تجربی 2) قرار گرفتند. در گروه تجربی1 مربیان ضمن آموزش مهارت‌های حرکتی بر اساس رویکرد قیود-محور، از سه نیاز اساسی روان‌‌شناختی در کلاس‌های آموزشی حمایت کردند. درگروه تجربی2 مربیان به شکل معمولی آموزش دادند. عملکرد مهارت‌های حرکتی در سه مرحله پیش‌آزمون، پس‌آزمون و یادداری بر اساس مطالعات قبلی مورد بررسی قرار گرفت. عملکرد در بازی در مرحله آزمون انتقال با استفاده از شاخص ‌ارزیابی‌ عملکرد‌ بازی (GPAI) مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد رویکرد محیط‌حامی-نیاز و همچنین رویکرد سنتی رایج در زمینه پیشرفت مهارت‌های والیبال و بدمینتون از پیش‌آزمون به پس‌آزمون تفاوت معنی‌داری داشت. اما در محیط‌ حامی-نیاز تنها در گروه والیبال مهارت سرویس بالاتر از گروه سنتی بود. در مرحله انتقال، به طور کلی، افرادی که با سبک آموزشی ‌حامی-نیاز آموزش دیده بودند عملکرد بهتری نسبت به افرادی که با رویکردهای سنتی رایج آموزش دیده بودند، داشتند. نتایج مطالعه حاضر ضمن تایید کلی فرضیات پژوهش حاضر، از رویکرد نظریه‌ خود-مختاری در زمینه کلاس‌های تربیت‌‌بدنی حمایت کرد. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که سبک آموزشی‌ حامی-نیاز رویکردی مناسب در زمینه ارتقاء عملکرد ورزشی در مهارت‌های مورد نظر می-باشد.}, keywords_fa = {محیط حامی-نیاز,نظریه خود-مختاری,رویکرد قیود-محور,عملکرد بازی}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1872.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1872_17dae04ec0d9248944c0f8901512293e.pdf} }