@article { author = {kamalvand, abbas and afshari, mostafa}, title = {Analysis of effective factors on marketing development in student sport}, journal = {Research on Educational Sport}, volume = {9}, number = {22}, pages = {261-304}, year = {2021}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-2721}, eissn = {2538-3388}, doi = {10.22089/res.2019.7171.1637}, abstract = {The purpose of this study was to investigate and analyze the factors affecting the development of marketing in students' sports. The systematic qualitative research method was conducted using semi-structured interviews. The research community comprised all the officials, directors, assistants and leading teachers of Tehran sport. The sampling method was purposeful, which in total, the researcher achieved theoretical saturation with 13 interviews. Findings of the research indicated that in track of Elli causes as up people student and basing student sport for islomic republic of Iran, in track of Contextual conditions motivation causes and development barriers and interferer conditin human and managment causes was important causes. Base of results, first we need to increase the knowledge and knowledge for the development of sports schools and to assess the status quo and challenges in order to be able to The second step reduces the constraints and increases the motivators by identifying and analyzing the strengths and weaknesses, and opportunities and challenges. It also contributed to the implementation of sports schools by presenting and employing solutions such as economic, social, human and managerial factors. When sports, especially at such a level, are faced with marketing development, capital will also enter this part of the sport, and so it will be possible to boost student sport.}, keywords = {Student sports,Sports competitions,Marketing development,Income generation}, title_fa = {تحلیل عوامل موثر بر توسعه بازاریابی در ورزش دانش‌آموزی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیل عوامل موثر بر توسعه بازاریابی در ورزش دانش‌آموزی انجام گرفته است. روش تحقیق کیفی از نوع سیستماتیک، با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختار یافته انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش را کلیه مسئولین، مدیران، معاونین و معلمان برجسته ورزش تهران تشکیل دادند. روش نمونه گیری بصورت هدفمند بود که در مجموع محقق با 13 مصاحبه به اشباع نظری رسید. یافته های حاکی از این مهم بود که در بخش عوامل علی عواملی همچون جمعیت بالای جامعه ی آماری دانش آموزان و پایه ای بودن ورزش دانش آموزی برای نظام جمهوری اسلامی ایران، در بخش شرایط زمینه ای عوامل انگیزاننده و موانع توسعه و در بخش شرایط مداخله گر عوامل انسانی و مدیریتی از مهمترین عامل ها بودند. بر مبنای نتایج به دست آمده ابتدا باید برای رسیدن به توسعه‌ ورزش مدارس اطلاعات و دانش اولیه را بالا ببریم و به سنجش وضعیت موجود و چالش‌ها بپردازیم تا بتوان در مرحله‌ی دوم، محدودیت‌ها را کم کرد و انگیزاننده‌ها را افزایش و با شناسایی و تحلیل نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و چالش‌ها بپردازیم. همچنین با ارائه و به کارگیری راهکارهایی از جمله عوامل اقتصادی، اجتماعی، نیروی انسانی و مدیریتی به پیاده سازی ورزش مدارس کمک کرد. زمانی که ورزش بخصوص در چنین سطحی با توسعه‌ بازاریابی روبه‌رو شود، سرمایه نیز وارد این بخش از ورزش خواهد شد و لذا می‌توان به ورزش دانش-آموزی رونق داد.}, keywords_fa = {ورزش‌ دانش‌آموزی,مسابقات ورزشی,توسعه بازاریابی,درآمدزایی}, url = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1911.html}, eprint = {https://res.ssrc.ac.ir/article_1911_2995db9e13d916a6a673dac81d834501.pdf} }