TY - JOUR ID - 2014 TI - تبیین جایگاه ورزش همگانی در اندیشه رهبر معظم انقلاب با رویکرد تحلیل محتوا JO - پژوهش در ورزش تربیتی JA - RES LA - fa SN - 2538-2721 AU - پورعبدی, جاوید AU - ساعت چیان, وحید AU - کشتی دار, محمد AD - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران AD - استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، مشهد، ایران AD - استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 9 IS - 24 SP - 273 EP - 300 KW - واژگان کلیدی: ورزش همگانی KW - اندیشه رهبر معظم انقلاب KW - گفتمان انقلاب اسلامی KW - تحلیل محتوا DO - 10.22089/res.2020.8208.1779 N2 - هدف از پژوهش حاضر، تبیین جایگاه ورزش همگانی اندیشه رهبر معظم انقلاب (دام ضله) و ارائه این روشنگری به جامعه مدیریت کشور به‌منظور به‌کارگیری، ترویج و اجرایی کردن رهنمودهای ایشان در جامعه اسلامی بود. روش پژوهش بر مبنای رویکرد کیفی و با بهره‌گیری از روش تحلیل محتوا می‌باشد. همچنین، بنا به ماهیت اجرای کار، سخنان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به‌عنوان جامعه آماری معرفی شد. در این تحقیق کلیه سخنان بر اساس مرتبط بودن به مسئله و اهداف پژوهش به‌صورت هدفمند انتخاب‌شده است. داده‌های موردنیاز پژوهش، از مجموعه بیانات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نمایه در پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر معظم له به دست آمد. داده‌های حاصل با استفاده از نرم‌افزار مکس گیودا 10 و با روش کدگذاری تحلیل شدند و درنهایت نمودار حاصل با استفاده از نرم‌افزار مایند مپر 2012 ترسیم گردید. جهت همسو بودن یافته‌ها و نتایج با اهداف پژوهش، از روایی درونی استفاده شد که این روایی توسط ۲ نفر از اساتید علوم ورزشی تائید و برای تعین پایایی یا تأیید روش تجزیه تحلیل، از ضریب کاپای کوهن استفاده شد که این ضریب ۸/۰ به دست آمد. نتایج نشان داد که داده‌های حاصل از تجزیه تحلیل بیانات مقام معظم رهبری را می‌توان در ۸ مقوله اصلی سلامتی، سازمانی، اجتماعی، راهبردی، معنوی، ولایی، حکومتی و قهرمانی عنوان نمود. ازاین‌رو، با توجه به جایگاه ولایت‌فقیه به‌عنوان نظریه‌پرداز انقلاب اسلامی، جا دارد که از منظومه‌ی فکری امام خامنه ای (مدضله العالی) برای تدوین راهبردها و چشم انداز های ورزش همگانی استفاده گردد. UR - https://res.ssrc.ac.ir/article_2014.html L1 - https://res.ssrc.ac.ir/article_2014_83b7cddbce1a6ebf57cdd859fa425c39.pdf ER -