پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوریپژوهش در ورزش تربیتی2538-272181920200822Developing a Strategic Plan for Monitoring the Well-Being and Physical Activity of Students in Iranian Governmental Universitiesتدوین برنامه راهبردی پایش تندرستی و فعالیت بدنی دانشجویان دانشگاه های دولتی ایران1738200110.22089/res.2020.8399.1798FAرضاقراخانلواستاد فیزیولوژی ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانمحمدحسینقربانیاستادیار مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیتبدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران0000-0002-9380-9735مهدیبیاتیاستادیار فیزیولوژی ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایرانامیرشمساستادیار رفتار حرکتی، پژوهشگاه تربیتبدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران0000-0001-9931-9158Journal Article20200125The purpose of this study was to develop a strategic plan for monitoring the well-being and physical activity of Iranian students. This research is a mixed (qualitative-quantitative) research and has been conducted in the field. The statistical population of the study consisted of all governmental universities throughout the country and all other experts in the field of student sport and student well-being monitoring. In the quantitative section, the sample consisted of 39 elites and supervisors of university well-being and sport counseling centers. According to the findings, the mission of the student well-being and Physical Activity system is "policy making, planning and implementation of student health monitoring, providing sports counseling and training and improvement programs for well-being development." 'Physical health and quality of life of the country's students and the development of their knowledge and sensitivity to maintaining and promoting well-being' and the vision considered as 'Iranian student: healthy and vitality' and core values including well-being, vitality' Physical activity, fitness, employment and self-sufficiency were considered. In addition, 20 weaknesses, 11 strengths, 12 threats and 15 opportunities were identified. Six major objectives were formulated and five strategies and 21 operational plans were designed to achieve these goals. The program derived from this research can be implemented as an outline and guide framework for the development of the well-being and fitness of Iranian students.هدف از پژوهش حاضر، تدوین برنامه راهبردی پایش تندرستی و فعالیت بدنی دانشجویان کشور بوده است. این پژوهش، از نوع تحقیقات آمیخته (کیفی-کمی) است و به شکل میدانی اجرا شده است. جامعه آماری پژوهش را از یک سو تمامی دانشگاه های دولتی سراسر کشور و از سویی دیگر، تمامی خبرگان حوزه ورزش دانشجویی و پایش سلامت و تندرستی دانشجویان تشکیل داده است. جهت گردآوری داده ها در بخش کیفی از مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 20 نفر از نخبگان بهره گرفته شد و در بخش کمی، نمونه شامل 39 نفر از نخبگان و ناظران مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی دانشگاه ها بوده است. بر طبق یافته ها، ماموریت نظام پایش تندرستی و فعالیت بدنی دانشجویان کشور شامل «سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای پایش سلامت دانشجویان، ارائه مشاوره ورزشی و برنامه های تمرینی و اصلاحی در جهت توسعه تندرستی، سلامت جسمانی و ارتقای کیفیت زندگی دانشجویان کشور و توسعه دانش و حساسیت آنها نسبت به حفظ و ارتقای تندرستی» و چشم انداز را «دانشجوی ایرانی: تندرست و شاداب» در نظر گرفته شد و ارزش های محوری شامل «تندرستی، نشاط و شادابی، فعالیت بدنی، تناسب اندام، اشتغال و خودکفایی در نظر گرفته شد. علاوه بر این، تعداد 20 نقطه ضعف، 11 قوت، 12 تهدید و 15 فرصت شناسایی گردید. برنامه مستخرج از این پژوهش، میتواند به عنوان یک طرح کلی و چارچوب راهنما در راستای پایش و توسعه تندرستی و آمادگی جسمانی دانشجویان کشور مورد اجرا قرار گیرد.https://res.ssrc.ac.ir/article_2001_337645ccf6d91f2a4a845ea35bf14255.pdfپژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوریپژوهش در ورزش تربیتی2538-272181920200822Desigining and Codification a Strategic Plan for Development of Eductional Sport at Ilam University by Using the SWOT and QSPM Modelتحلیل محیطی و تدوین راهبردهای توسعة ورزش دانشجویی3966187810.22089/res.2019.7652.1707FAشمس الدینرضاییاستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه ایلام0000-0002-9736-2379منیژهتراوشکارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه ایلامJournal Article20190708The present study intended to Desigining and Codification a Strategic Plan for Development of Eductional Sport at Ilam University by Using the SWOT and QSPM Model. This research is descriptive-analytical and functional. The statistical population of study included coaches, authorities of the student sports committees, directors, experts, active Students in sports and professors of the department of sport sciences of Ilam University, totally 68 people. To determine the sample, we used All the numbers sampling and the whole society was chosen as a sample. The authors have developed a questionnaire, as an instrument, based on exploratory study and rewriting similar foundations and studies. Validity of this instrument was confirmed by experts (content validity). The reliability of the instrument was also proved as suitable (Ra= 0.92). To analyze the data and the suitable strategies, friedman test, weighting method, and external (2/53) and internal (2/48) factors evaluation matrix and internal and external matrix (IE) were utilized. data analysis led to identifying 10 strengths, 10 weaknesses, 10 opportunities, 11 threats and 19 strategies (5 SO strategies, 5 WO strategies, 4 ST strategies and 5 WT strategies). Also according to internal factors matrix (2.48) and external factors matrix (2.53), the strategic condition of the educational sport at Ilam University is in WO region. the results of SWOT analysis show that weaknesses overcome strengths and opportunities over threats, so conservative strategies (Includes internal maintenance and support) should be used.هدف این پژوهش، طراحی و تدوین برنامۀ استراتژیک توسعۀ ورزش تربیتی دانشگاه ایلام با استفاده از مدل سوات و ماتریس برنامهریزی استراتژیک کمی بود. روش پژوهش از نوع پژوهشهای توصیفی- تحلیلی و کاربردی است. جامعة آماری آن شامل مربیان، مسئولان کمیتههای مختلف ورزش دانشجویی، مدیران، کارشناسان، دانشجویان فعال در ورزش و اساتید گروه علوم ورزشی دانشگاه جمعاً به تعداد 68 نفر میباشند. برای تعیین نمونه پژوهش از نمونهگیری تمام شمار استفاده شد و تمامی جامعه به مثابه نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه و پرسشنامههای محققساخته براساس مطالعه اکتشافی و بازنویسی از مبانی و مطالعات مشابه بود که روایی محتوایی آنها براساس نظر متخصصان و با پایایی آلفای کرونباخ 92/0 تأیید شد. از آزمون فریدمن، روش وزندهی، ماتریس ارزیابی عوامل درونی و بیرونی و ماتریس داخلی و خارجی جهت تحلیل یافتهها استفاده شد. تحلیل دادهها منجر به شناسایی 10 نقطه قوت، 10 نقطه ضعف، 10 فرصت، 11تهدید و 19 استراتژی (5 استراتژی تهاجمی، 5 استراتژی محافظهکارانه، 4 استراتژی رقابتی و 5 استراتژی تدافعی) گردید. همچنین براساس ماتریس عوامل درونی (48/2) و عوامل بیرونی (53/2) وضعیت راهبردی ورزش تربیتی دانشگاه ایلام در منطقه محافظهکارانه قرار دارد. نتایج تحلیل سوات نشان میدهد که ضعفها بر قوتها و فرصتها بر تهدیدها غلبه دارد؛ بنابراین بایستی از استراتژیهای ثبات (شامل نگهداری و حمایت درونی) استفاده شود.https://res.ssrc.ac.ir/article_1878_57baef13d68631e2979833ab9a9e09c4.pdfپژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوریپژوهش در ورزش تربیتی2538-272181920200822Identifying and assessing the focal occupational competencies of students and
graduates of physical education and sports scienceشناسایی و ارزیابی شایستگیهای کانونی شغلی دانشجویان و دانش آموختگان تربیت بدنی و علوم ورزشی*6790183210.22089/res.2019.7469.1681FAسید محمد حسینرضویاستاد مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، ایرانمحمد رضابرومنداستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، ایرانعادلهعظیمی دلارستاقیدکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه شمال، ایراناعظمفضلی درزیدکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه گیلان، ایرانJournal Article20190519The purpose of this study was to identifying and evaluating occupational focal competencies of students and graduates of physical education and sports science. This research was applied in a descriptive, analytical and analytical way. By examining the research literature along with the interview, first, a list of the most important occupational focal competencies of students and graduates of physical education and sports sciences was identified and then refined in Delphi. Eventually, the final list was approved through a confirmatory factor analysis. In the last step, a researcher-made questionnaire was used to examine the status of each of the components and main structural variables. The statistical population of this study was all students and graduates of physical education and sports science universities of Tehran. According to Morgan et al., The highest sample size was 384, and finally 350 Non-defective questionnaire was obtained. Statistical analysis was performed using laserl and spss softwares and the results showed that the status of career focal competencies of students and graduates of physical education and sport sciences in the country was significantly lower in the lower status Has been in the best position. Therefore, it is necessary to increase the basic and basic skills, along with the technical and technical capabilities, to provide students and graduates of the field of physical education and sport sciences with a view to more successful competition in the labor market than others.هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و ارزیابی شایستگیهای کانونی شغلی دانشجویان و دانش آموختگان تربیت بدنی و علوم ورزشی بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش سندی- تحلیلی و پیمایشی بود، زیرا با بررسی ادبیات تحقیق همراه با مصاحبه، ابتدا فهرستی از مهمترین شایستگیهای کانونی شغلی دانشجویان و دانش آموختگان تربیت بدنی و علوم ورزشی شناسایی و سپس به روش دلفی پالایش و نهایتا از طریق تحلیل عاملی تاییدی، فهرست نهایی مورد تایید قرار گرفت. در مرحله آخر از پرسشنامه محقق ساخته برای بررسی وضعیت هر یک از مولفه ها و متغیرهای اصلی سازه استفاده شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان و دانش آموختگان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه های دولتی شهر تهران تشکیل می دادند که بر اساس جدول تعیین حجم نمونه آماری مورگان و همکاران، بیشترین تعداد نمونه به میزان 384 نفر ملاک عمل قرار گرفت و نهایتا 350 پرسشنامه غیر مخدوش به دست آمد. جهت انجام محاسبات آماری از نرمافزارهای «لیزرل» و«اس.پی.اس.اس» استفاده شد و نتایج نشان داد که وضعیت شایستگی های کانونی شغلی دانشجویان و دانش آموختگان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور به طور معنی داری در وضعیت پایین تر از حد مطلوب قرار داشته است. بنابراین لازم است تا با افزایش مهارت های عمومی و پایه ای در کنار توانمندی های تخصصی و فنی، این امکان برای دانشجویان و دانش آموختگان رشته تحصیلی تربیت بدنی و علوم ورزشی فراهم گردد تا در بازار کار به گونه ای موفق تر نسبت به سایرین رقابت نمایند.https://res.ssrc.ac.ir/article_1832_0f14f90062576b71b3c83f2af97cb87c.pdfپژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوریپژوهش در ورزش تربیتی2538-272181920200822How Does Seriousness in Leisure Effect on Place Attachment of Unprofessional Athletes?چگونه جدیت در اوقات فراغت بر دلبستگی مکانی ورزشکاران غیر حرفه ای تاثیر می گذارد؟91114182010.22089/res.2019.6429.1542FAکلثومحیدریکارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران0000-0003-0023-5574صدیقهحیدری نژاداستاد تمام دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران0000-0002-8631-2851مرجانصفاریاستادیار دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران0000-0002-0257-7896امینخطیبیاستادیار دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانJournal Article20180918The present study aimed to determine the effects of serious leisure on place attachment in amateur athletes. The present research was an applied-correlational study with structural equation modeling. The statistical population consisted of all amateur athletes in Enghelab Sports Complex. The sample size was determined using PASS based on the research objectives and hypotheses. The respondents were selected based on convenience sampling method and questionnaires were distributed among them. Finally, total of 334 questionnaires were used for data analysis. The required data were collected using Serious leisure questionnaire (Gold et al., 2008), and, place attachment questionnaire (Kyle et al., 2005). A pilot study was also conducted in order to evaluate the construct validity and Cronbach’s alpha of questionnaires was equal to 0.951, respectively. The data were statistically analyzed using descriptive and inferential statistics in SPSS-23 and Smart PLS-3. The results showed that serious leisure can predict 21% of variances of place attachment, respectively. Based on the results of structural equation modeling, the impact of serious leisure on place attachment of amateur athletes was adequately fitted (SRMR=059/0 ). The findings of this study showed, that seriousness in leisure leads to the place attachment of amateur athletes, and can increase participation in physical activity. And can increase participation in physical activity. In other words, one of the ways to influence people's leisure Behavior choices is to use systematic pursuit of leisure and to create a place attachment in sports places.هدف تحقیق حاضر تعیین تاثیر اوقاتفراغت جدی بر دلبستگی-مکانی ورزشکاران آماتور بود. روشتحقیق از منظر هدف، کاربردی و از حیث نحوهی گردآوری دادهها همبستگی و با مدلسازی معادلات ساختاری انجام شد. جامعه آماری پژوهش، تمام ورزشکاران آماتور مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب بودند که سابقه عضویت حداقل 6 ماه را داشتند. جهت تعیین حجم نمونه براساس اهداف و فرضیات تحقیق، از نرم افزار PASS استفاده شد، به روش نمونهگیری در دسترس پرسشنامهها بصورت داوطلبانه در میان نمونه توزیع گردید، در نهایت تعداد 334 پرسشنامه برای تحلیل آماری مورد استفاده قرار گرفت. ابزار جمع آوری داده ها شامل دو پرسشنامه استاندارد، اوقاتفراغت جدی گولد و همکاران (2008) و پرسشنامه دلبستگیمکانی کایل و همکاران (2005) بود، در یک مطالعه مقدماتی ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی پرسشنامهها 951/0 محاسبه شد. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 23 و Smart PLSنسخه 3 بهره گرفته شد. یافتهها نشان داد 21 درصد از تغییرات دلبستگیمکانی از طریق اوقاتفراغت جدی قابل تبیین است. همچنین مدل معادلات ساختاری تاثیر اوقات-فراغت جدی بر دلبستگیمکانی ورزشکاران آماتور از برازش کافی برخوردار بود (059/0 SRMR). یافتههای این تحقیق نشان داد؛ جدیت در اوقاتفراغت منجر به دلبستگیمکانی ورزشکاران آماتور می-شود و میتواند مشارکت در فعالیتهای جسمانی را افزایش دهد؛ به عبارت دیگر، یکی از شیوههای تاثیر بر انتخابهای رفتار فراغتی مردم استفاده از پیگیری نظاممند اوقاتفراغت و ایجاد دلبستگی به اماکن ورزشی تفریحی است.https://res.ssrc.ac.ir/article_1820_0202f07a14b644a87411b9dda2b1bb0b.pdfپژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوریپژوهش در ورزش تربیتی2538-272181920200822Devising a relationship model of organizational culture and the effectiveness of knowledge management with the mediating role of organizational intelligence (Case study: physical education teachers)تدوین مدل ارتباطی فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدیریت دانش با نقش واسطهای هوش سازمانی (مورد مطالعه: دبیران تربیتبدنی)115140189010.22089/res.2019.7709.1714FAسلمانجعفریکارشناس ارشد تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده فنی کشاورزی مراغه، مراغه، ایرانمهردادمحرم زادهاستاد مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران0000-0001-7769-4344عباسصادقپوردانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایرانJournal Article20190722The present study aims to develop a communication model of organizational culture and knowledge management effectiveness with the mediating role of organizational intelligence by investigating a sample of physical education (PE) teachers in East Azarbaijan province. A descriptive-survey method was adopted in the present study. The statistical population consisted of all PE teachers in the east Azararbaijan province (n=1312 people (635 women and 677 men) in 2018-2019 academic year. The Cochrane table was used to determine the sample size (n=302), and participants were selected using cluster random sampling from different cities of the province. Three questionnaires including the organizational culture assessment instrument developed by Cameron and Quinn (2006), management knowledge questionnaire developed by Ranjbar (2009) and organizational intelligence questionnaire developed by Albrecht (2003) were used for data collection. Descriptive statistical methods, repeated measures variance analysis and structural equation modeling (SEM) were employed for data analysis. The results showed that organizational culture, knowledge management effectiveness and organizational intelligence were significantly and positively correlated and organizational intelligence played a mediating role in the relationship between organizational culture and knowledge management effectiveness. According to the findings of the study, greater attention should be paid to the factors of organizational culture, knowledge management effectiveness and organizational intelligence and their communication model in order to boost the success of PE teachers in East Azarbaijan province.تحقیق حاضر با هدف تدوین مدل ارتباطی فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدیریت دانش با نقش واسطهای هوش سازمانی(مورد مطالعه: دبیران تربیت بدنی استان آذربایجانشرقی) انجام شد. روش تحقیق از نوع توصیفی - همبستگی بود و جامعه آماری پژوهش را کلیه دبیران تربیتبدنی استان آذربایجانشرقی در سال 1398 ـ 1397 که تعداد آن تقریبا1312 نفر(635 نفر زن و 677 نفر مرد) میباشد، تشکیل میدادند. نمونه آماری با توجه به جدول مورگان 302 نفر تعیین گردید که با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای از شهرستانهای مختلف استان تعیین شد. برای گردآوری دادهها از سه پرسشنامه فرهنگ سازمانی کامرون و کوین(2006)، پرسشنامه مدیریت دانش رنجبر(1388) و پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت(2003) استفاده گردید. برای تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی، تحلیل واریانس اندازهگیریهای مکرر و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین فرهنگسازمانی، اثربخشی مدیریت دانش و هوش سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و هوش سازمانی نقش واسطهگری را بین فرهنگسازمانی و اثربخشی مدیریت دانش ایفا مینماید. بر اساس یافتههای پژوهش برای موفقیت بیشتر دبیران تربیتبدنی استان آذربایجانشرقی در آموزش و پرورش، باید به فاکتورهای فرهنگ سازمانی، اثر بخشی مدیریت دانش و هوش سازمانی و مدل ارتباطی آنها توجه بیشتری شود.https://res.ssrc.ac.ir/article_1890_2af2100325e6d3fa2f98ea3bdb1a139a.pdfپژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوریپژوهش در ورزش تربیتی2538-272181920200822Identification Ethical Components of Iranian wrestlers'شناسایی مولفههای اخلاقی کشتیگیر ایرانی141162182510.22089/res.2019.6853.1596FAمحمد صادقافروزهاستادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه جهرمداودعسگرپورکارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستانJournal Article20190101Sport with the ethical approach in society today is a necessity that can guarantee the survival and development of it. The aim of this research was to identify the Iranian wrestler's morality elements, due to the charisma of wrestling in Iran. This research was mixed and its statistical population was in two sections include of expert of this area and then the wrestlers selected, the experts were chosen purposefully and wrestlers were randomly selected. The research instrument was a Delphi-elite questionnaire, which was completed with appropriate reliability and validity by statistical sampling and analyzed by SPSS and LISREL software. The results showed that ethics in an Iranian wrestler could include four components of self-respect, opponent, wrestle and society. Self-respect includes doping, body health, mental health, respect for the opponent, including shuffling, patience and observance, respect for the wrestle, including mastership, philosophy, the rule of law and respect for the community including supporters, media familiarization and help Was local. Therefore, a wide range of ethics over time can be embedded in an athlete, which can be examined by the relative or absolute nature of the ethical and normative indicators of existence or absence of it over time and place. Iranian wrestlers, based on the philosophy of the wrestle in the heart of the history and culture of the country, which is a source of paradise, combines a broader range of morals, which is referred to as a sporting moral model.ورزش با رویکرد اخلاق در جامعه امروزه از ضروریات است که می تواند ضامن بقا و توسعه روزافزون آن گردد. با توجه به خصوصیات پهلوانی ورزش کشتی در ایران هدف این تحقیق شناسایی مولفههای اخلاق کشتیگیر ایرانی بود. این تحقیق ترکیبی و جامعه آماری آن در دو طیف نخبگان و در مرحله بعد کشتی گیران بودند که نخبگان به صورت هدفمند و کشتی گیران به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه حاصل از روش دلفی با نخبگان بود که با روایی و پایایی مناسب توسط نمونه های آماری تکمیل و داده ها توسط نرم افزار اس پی اس اس و لیزرل تحلیل گردید. نتایج نشان داد که اخلاق در یک کشتی گیر ایرانی میتواند شامل چهار مولفه احترام به خود، حریف، کشتی و جامعه باشد. همچنین احترام به خود شامل دوپینگ، بهداشت بدن، سلامت روح، احترام به حریف شامل مصافحه، صبوری و مراعات، احترام به کشتی شامل مرشد شناسی، فلسفه محوری، قانون مندی و احترام به جامعه شامل هواداران، آشنایی با رسانه و کمکهای محلی بود. بنابراین طیف وسیعی از اخلاقیات در گذر زمان میتواند در یک ورزشکار متجلی گردد که بنابر نسبی و یا مطلق بودن شاخصهای اخلاقی و عرفی وجود و یا عدم وجود آن را در گذر زمان و مکان میتوان بررسی کرد.https://res.ssrc.ac.ir/article_1825_28d5a1fe3f8700c2a95e506a3d18131d.pdfپژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوریپژوهش در ورزش تربیتی2538-272181920200822Analysis of the relationship model of identity, originality, love and social power of brand on students sports Olympiads.تحلیل مدل ارتباطی هویت، اصالت، عشق و قدرت اجتماعی برند المپیادهای ورزشی دانشجویان163178181710.22089/res.2019.6307.1521FAمحمدکشتی داردانشیار مدیریت ورزش، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهدداودمودیدانشجوی دکتری مدیریت ورزش، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهدنازنینقاسمیکارشناس ارشد مدیریت ورزش، دانشگاه پیام نور تهرانJournal Article20180822The purpose of this study was to Analysis of the relationship model of identity, originality, love and social power of brand sports students' Olympiads. The research method was descriptive-correlational. The statistical population of this study was comprised of all athlete students participating in the 14th female sports student Olympiad in 2000 people that sample was randomly selected using a Morgan table of 320 students. The research instrument consisted of Brand Identity Questionnaire Mill and Eforosh (1992), Love Brand Alberta (2010) Brand Authenticity Cadiroo (2010) and Crisson Colleagues Power Affair Questionnaire (2009). The validity of the questionnaires was confirmed by 10 sports experts and their reliability was in a preliminary test with 30 subjects and with Cronbach's alpha for Brand Identity Questionnaire (0.79), brand love (0.84), Brand Authenticity (0.94) And brand social power (0.80). To analyze the results of the data, Kolmogorov-Smirnov tests and structural equations were used with SPSS, Amos version 22. The results of the research showed that brand identity and brand Authenticity have a significant effect on brand Love and strength of Sports Olympiad. Hence, building a strong brand creates intense emotions and increases its social power.هدف از پژوهش حاضر، بررسی تحلیل مدل ارتباطی هویت ، اصالت، عشق و قدرت اجتماعی برند المپیادهای ورزشی دانشجویان دختر بود. روش تحقیق از نوع توصیفی – همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان ورزشکار شرکتکننده در چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر کشور به تعداد 2000 نفر تشکیل دادند؛ که نمونه بهصورت خوشهای چند مرحله تصادفی و با استفاده از جدول مورگان از بین دانشجویان به تعداد 320 نفر انتخاب گردید. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های استاندارد هویت برند میل و اشفورس (1992)؛ عشق به برند آلبرت (2010)؛ اصالت برند کادیرو (2010) و پرسشنامه قدرت اجتماعی برند کرسنو و همکاران (2009) بود. روایی پرسشنامهها به تأیید 10 نفر از خبرگان ورزشی رسید و پایایی آنها در یک آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ برای پرسشنامه هویت برند(79/0 )، عشق به برند (84/0)، اصالت برند (94/0 ) و قدرت اجتماعی برند (80/0) محاسبه شد. برای تجزیهوتحلیل نتایج دادهها از آزمون های کلموگروف-اسمیرنف و معادلات ساختاری با نرمافزار اس.پی.اس.اس، آموس نسخه 22 استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که هویت و اصالت برند تأثیر معناداری در عشق به برند و قدرت اجتماعی برند المپیادهای ورزشی دارند. از اینرو ایجاد برند باریشهی قوی زمینه احساسات شدید را به وجود آورده و قدرت اجتماعی آن افزایش میابد.https://res.ssrc.ac.ir/article_1817_009f2868a87fe9315368c36091782189.pdfپژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
وزارت علوم ، تحقیقات و فناوریپژوهش در ورزش تربیتی2538-272181920200822Analysing the trend of managerial changes in Iranian student physical education an sport (2018-1978)تحلیل روند تحولات مدیریتی و ساختاری در تربیتبدنی و ورزش دانش آموزی کشور (از 1357 تا 1397)179200182810.22089/res.2019.7232.1645FAسهیلسمیعیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزیفرشادتجاریاستاد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزیزینتنیک آئیناستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزیJournal Article20190319The aim of this research was Analysing the trend of managerial changes in Iranian student physical education an sport (2018-1978). Research method is a type of historical research based on content analysis. The statistical population included all evidence and information resources related to management in student sport. The statistical sample was selected in a targeted and accessible way from articles, books, documents and executive reports and media pages. The research tool was a systematic library study using a snippet method. The validity of the research tool and framework were evaluated and approved by the experts. The historical trend of student sport management was examined from a few perspectives. At first, management areas were determined include strategic and operational management. Event management and partnership, Manage financial and physical resources, Human Resource Management and Stakeholders And educational and scientific management. These areas were then adapted to the time periods and national development plans. A review of the process of developments was based on a comparison between two policy and performance modes. After identifying overall orientations, current challenges and capabilities gained over time. Overall, research have been shows that Management changes in physical education of schools and student sport Do not follow a consistent policy And more is a function of structural change of Education. Therefore, it is necessary to reviewed divide the work between the parts and syntax of stakeholder involvement the field of student sport.هدف از انجام این پژوهش بررسی و تحلیل روند تحولات مدیریت ورزش دانش آموزی کشور (از سال 1357 تا 1397) بود. روش تحقیق از نوع تحقیقات تاریخی مبتنی بر تحلیل محتوا است. جامعه آماری شامل کلیه شواهد و منابع اطلاعاتی مربوط به مدیریت در ورزش دانش آموزی بود. نمونه آماری به روش هدفمند و دردسترس (از بین مقالات، کتابها، اسناد و گزارش-های اجرایی، صفحات رسانهای) انتخاب گردید. ابزار پژوهش مطالعه کتابخانهای نظامند با استفاده از روش فیش برداری بود. روایی ابزار و چارچوب پژوهش با استفاده از نظر متخصصان ارزیابی و تایید گردید. روند تاریخی مدیریت ورزشی دانش آموزی از چند منظر مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا حوزههای مدیریتی شامل مدیریت راهبردی و اجرایی، مدیریت رویداد و مشارکت، مدیریت منابع مالی و فیزیکی، مدیریت منابع انسانی و ذینفعان و مدیریت آموزشی و علمی تعیین شد. سپس این حوزهها با دورههای زمانی و برنامههای ملی توسعه تطبیق داده شد. بررسی روند تحولات طی شده براساس مقایسه دو حالت سیاست-گذاری و عملکرد بود. پس از شناسایی جهتگیریهای کلی، چالشهای جاری و قابلیتهای کسب شده در طی دوره زمانی شناسایی شد. به صورت کلی پژوهش نشان میدهد که تحولات مدیریتی در تربیتبدنی مدارس و ورزش دانش آموزی از خطمشی پایدار پیروی نکرده و بیشتر تابعی از تحولات ساختاری آموزش و پرورش بوده است. از این رو لازم است تا در تقسیم کار بین بخشی و نحوی مشارکت ذینفعان و متولیان حوزه ورزش دانش آموزی بازنگری شود.https://res.ssrc.ac.ir/article_1828_c242847645dbde7f30a9e8d2e6a2757d.pdf