• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
پژوهش در ورزش تربیتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 6 (1397)
دوره دوره 5 (1396)
دوره دوره 4 (1394-1395)
دوره دوره 3 (1393-1394)
دوره دوره 2 (1392-1393)
دوره دوره 1 (1391-1392)
مختاری دینانی, مریم, ططری, سعیده. (1397). ارتباط بین سواد اطلاعاتی و قابلیت‌کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم ورزشی در دانشگاه‌های شهر تهران. پژوهش در ورزش تربیتی, (), -. doi: 10.22089/res.2017.4532.1338
مریم مختاری دینانی; سعیده ططری. "ارتباط بین سواد اطلاعاتی و قابلیت‌کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم ورزشی در دانشگاه‌های شهر تهران". پژوهش در ورزش تربیتی, , , 1397, -. doi: 10.22089/res.2017.4532.1338
مختاری دینانی, مریم, ططری, سعیده. (1397). 'ارتباط بین سواد اطلاعاتی و قابلیت‌کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم ورزشی در دانشگاه‌های شهر تهران', پژوهش در ورزش تربیتی, (), pp. -. doi: 10.22089/res.2017.4532.1338
مختاری دینانی, مریم, ططری, سعیده. ارتباط بین سواد اطلاعاتی و قابلیت‌کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم ورزشی در دانشگاه‌های شهر تهران. پژوهش در ورزش تربیتی, 1397; (): -. doi: 10.22089/res.2017.4532.1338

ارتباط بین سواد اطلاعاتی و قابلیت‌کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم ورزشی در دانشگاه‌های شهر تهران

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 09 شهریور 1397  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2017.4532.1338
نویسندگان
مریم مختاری دینانی ؛ سعیده ططری
دانشگاه الزهرا (س)
چکیده
هدف این پژوهش، بررسی ارتباط بین سواد اطلاعاتی و قابلیت کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم ورزشی در دانشگاه‌های تهران بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم ورزشی دانشگاه‌های تهران (1100N=) بوده که با استناد به جدول کرجسی و مورگان از بین آنها 270 نفر به شیوه نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم و تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها شامل پرسشنامه استاندارد سواد اطلاعاتی انجمن کتابخانه‌های دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی آمریکا (2003) و پرسشنامه استاندارد قابلیت کارآفرینی دانشگاه دورهام انگلستان (1991) بود. براساس نتایج بدست‌آمده، بین ابعاد سواد اطلاعاتی و قابلیت کارآفرینی رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. همچنین، نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد، سواد اطلاعاتی توانایی پیش‌بینی قابلیت کارآفرینی را دارد. به‌علاوه از بین مولفه‌های سواد اطلاعاتی، "توانایی دسترسی موثر به اطلاعات" و "توانایی کاربرد هدفمند اطلاعات" به ترتیب بیشترین توانایی پیش‌بینی معنادار را برای قابلیت کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم ورزشی دانشگاه‌های تهران داشتند. با توجه به نقش اثرگذار "توانایی کاربرد هدفمند اطلاعات" در پیش‌بینی قابلیت کارآفرینی دانشجویان، لازم است دانشگاه‌ها در جهت ارائه اطلاعات ویژه و تخصصی مرتبط با کارآفرینی و اشتغال به دانشجویان علاقمند به کارآفرینی در حوزه ورزش اقدام نمایند.
کلیدواژه‌ها
قابلیت‌کارآفرینی؛ سواد‌ اطلاعاتی؛ دانشجو
موضوعات
آموزش و یادگیری تربیت بدنی و علوم ورزشی
عنوان مقاله [English]
The relationship between information literacy and entrepreneurial capabilities of sports science graduated students of Tehran universities
نویسندگان [English]
maryam mokhtari dinani؛ saeide Tatari
Alzahra university
چکیده [English]
The purpose of this research was the relationship between information literacy with entrepreneurial capabilities of Physical Education Graduated students of Tehran Universities. The Statistical population were all of the Physical Education graduated students of Tehran Universities (N=1100). According to Morgan table, 270 people were chosen with sampling stratified random method. Information literacy standard questionnaire (2003) and Durham entrepreneurial capabilities standard questionnaire (1991) were used to collect data. The results showed there was significant relationship between information literacy with entrepreneurial capabilities of Physical Education Graduated students of Tehran Universities. Also, based on regression analysis, there were significant relationships between components of the information literacy and entrepreneurial capabilities and information literacy can predict entrepreneurial capabilities. In addition, the two components of "the ability to effective access to information" and "the ability to use targeted information" had the most ability to significant prediction for entrepreneurship capability of sport sciences graduated students in Tehran universities. Considering the effective role of "the ability to use targeted information" in predicting of student entrepreneurship capacity, it is necessary that universities to provide specialized information related to entrepreneurship and employment to students interested in sport entrepreneurship.
کلیدواژه‌ها [English]
Entrepreneurial Capabilities, Information literacy, Student
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 20
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

site visit counter

Journal Management System. Designed by sinaweb.