• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
پژوهش در ورزش تربیتی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1398)
دوره دوره 6 (1397)
دوره دوره 5 (1396)
دوره دوره 4 (1394-1395)
شماره شماره 11
شماره شماره 10
شماره شماره 9
دوره دوره 3 (1393-1394)
دوره دوره 2 (1392-1393)
دوره دوره 1 (1391-1392)
عبدالملکی, حسین, میرزازاده, زهراسادات, علی دوست قهفرخی, ابراهیم. (1395). بررسی نقش آمیختة بازاریابی بر رفتار خرید استادان مدیریت ورزشی. پژوهش در ورزش تربیتی, 4(11), 37-54. doi: 10.22089/res.2016.845
حسین عبدالملکی; زهراسادات میرزازاده; ابراهیم علی دوست قهفرخی. "بررسی نقش آمیختة بازاریابی بر رفتار خرید استادان مدیریت ورزشی". پژوهش در ورزش تربیتی, 4, 11, 1395, 37-54. doi: 10.22089/res.2016.845
عبدالملکی, حسین, میرزازاده, زهراسادات, علی دوست قهفرخی, ابراهیم. (1395). 'بررسی نقش آمیختة بازاریابی بر رفتار خرید استادان مدیریت ورزشی', پژوهش در ورزش تربیتی, 4(11), pp. 37-54. doi: 10.22089/res.2016.845
عبدالملکی, حسین, میرزازاده, زهراسادات, علی دوست قهفرخی, ابراهیم. بررسی نقش آمیختة بازاریابی بر رفتار خرید استادان مدیریت ورزشی. پژوهش در ورزش تربیتی, 1395; 4(11): 37-54. doi: 10.22089/res.2016.845

بررسی نقش آمیختة بازاریابی بر رفتار خرید استادان مدیریت ورزشی

مقاله 2، دوره 4، شماره 11، پاییز و زمستان 1395، صفحه 37-54  XML اصل مقاله (878 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2016.845
نویسندگان
حسین عبدالملکی email 1؛ زهراسادات میرزازاده2؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی3
1عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران*
2استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد
3استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران
چکیده
یکی از جنبه‌های مشترک همة انسان‌ها ـ صرف‌نظر از میزان تحصیلات، سطح درآمد، محل سکونت و غیره ـ این است که همة آنها مصرف‌کننده هستند. نکتة کلیدیِ موفقیتِ استراتژیِ بازاریابی، هم از منظر محلی و هم از حیث جهانی، درک رفتار مصرف‌کننده است. بنابراین، هدف از این پژوهش، بررسی نقش آمیختة بازاریابی بر رفتار مصرف‌کنندة ورزشی بود. تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعة آماری این پژوهش را همة اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور با گرایش مدیریت ورزشی تشکیل می‌دهند. روش نمونه‏گیری تصادفی بود. حجم نمونة پژوهش در بازة 84 تا 154 نفر تعیین شد. ابزار جمع‏آوری داده‌ها پرسشنامة محقق‌ساخته بود که از 38 سؤال تشکیل شده بود. روایی پرسشنامه به لحاظ محتوایی و سازه‏ای تأیید شد. همچنین پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، مقدار 87/0 گزارش شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل معادلات ساختاری و فرایند تحلیل سلسله‌مراتبی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد مؤلفه‌های آمیختة بازاریابی، نقش مثبت و معنا‌داری بر رفتار مصرف‌کنندة ورزشی دارند. همچنین، نتایج اولویت‌بندی مؤلفه‌های آمیختة بازایابی نشان داد که «محصول» با وزن نسبی 281/0 مهم‌ترین مؤلفه است و بعد از آن به ترتیب کیفیت خدمات (221/0)، قیمت (175/0)، مجاری توزیع (108/0)، ترویج و تبلیغات (108/0) و شخصیت برند (108/0) قرار دارند. در این پژوهش مشخص شد شرکت‏ها برای کسب مزیت رقابتی باید توجه زیادی به مشتریان و رفع نیازهای آنها (بهتر از رقبا) داشته باشند. از طرفی، مشتریان در خرید محصولات، گرایش‌های مختلفی دارند که باید در تنظیم استراتزی‏های بازاریابی به آنها توجه شود. 
کلیدواژه‌ها
آمیختة بازاریابی؛ بازاریابی ورزشی؛ رفتار مصرف‌کننده
عنوان مقاله [English]
The Role of Marketing Mix on Purchase Behavior of Sport Management Professor
نویسندگان [English]
Hosein Abdolmaleki1؛ Zahra Sadat Mirza Zadeh2؛ Ebrahim Alidoust Ghahfarokhi3
چکیده [English]
One common aspect of all human beings, regardless of education level, income level, location and so on, is that they are consumers. The key of success in marketing strategy both in terms of local and global aspects is understanding consumer behavior. So aim of this study was to investigate the role of mix marketing on sports consumer behavior. This research was survey- descriptive. The study population were included all sports management faculty members in the country. The sampling method was random. Based on the PASS statistical software, research sample size was determined in the range of 84 to 154 people. Data collection instrument was a questionnaire consisting of 38 questions. The validity of questionnaire was content and constructs validity. Reliability of questionnaire according to Cronbach alpha was 0.87. In order to data analyzing was used structural equation modeling and analytic hierarchy process (AHP). The results showed that mix marketing have a significant positive effect on sports consumer behavior. Also social factors prioritize results showed that product with the relative weight of 0.281 is the most important component of mix marketing and then are located service quality (0.221), price (0.175), place (0.108), promotion (.0108) and brand character (0.108). In this study found companies to gain competitive advantage should have be given to customers and meet their needs (better than competitors). In addition, customers buy products with different trends that should be considered in formulating marketing strategies.
کلیدواژه‌ها [English]
Mix marketing, Sport Marketing, consumer behavior
مراجع
  1. Alavi, S M. Najafi Siahroudi, M. (2015) the effect of the marketing mix sports complex services on customer satisfaction and resiliency price (the case of the sports complex Shiraz). Management and development of sports. 6: 161-79. (Persian).
  2. Anastasiadou, S D. (2014) a structural equation model describes factors affecting Greek students’ consumer behavior. Procedia Economics and Finance. 9: 402 –6.
  3. Behnam, M. Goodarzi, M. Hamidi, M. (2015) the influence of advertising appeal on future intention and consumer’s attitude toward advertisement in sport service. Sport management review. 30: 35-54. (Persian).
  4. Behnam, M. Goodarzi, M. Hamidi, M. (2015) the influence of free sport service promotion on arousal and consumer’s attitude in advertisement. Sport management. 6(2): 247-62. (Persian).
  5. Behnam, M. Toosi, T. (2013) an analysis of relationship between arousal, pleasure, attitude toward advertisements, consumers’ future intention in sport service (university of Tehran student’s case study). Applied research of sport management. 2(3): 47-60. (Persian).
  6. Behnam, M. Goodarzi, M. Hamidi, M. (2015) The influence of free sport service promotion on pleasure and consumer’s attitude in advertisement. Sport management review. 28: 13- 22. (Persian).
  7. Cannoosamy, K. and etal (2014) Consumer knowledge and attitudes toward nutritional labels. Journal of nutrition education and behavior. 46 (5): 334-40.
  8. Christian, M. End., & Natalie, J. Foster. (2010) the Effect of Seat Location, Ticket Cost, and Team Identification on Sport Fans` Instrumental and Hostile Aggression, North American Journal of Psychology, 12(3): 421-32.
  9. Dalkey, N. Brown, B. Cochran, S. (1970). Use of self-ratings to improve group estimates: Experimental evaluation of Delphi procedures. Technological Forecasting and Social Change, 1, 283-9.
  10. Dalkey, N.C. (1969). An experimental study of group opinion: The Delphi method. Futures, 2(3), 27-37.
  11. Daniel C. Funk, Kevin Filo, Anthony A. Beaton, and Mark Pritchard). 2009(. Measuring the Motives of Sport Event Attendance: Bridging the Academic-Practitioner Divide to Understanding. Sport Marketing Quarterly. 18: 126-38.
  12. Davies, A. Cline, T W. (2015). A consumer behavior approach to modeling monopolistic competition. Journal of economic psychology. 26: 797- 826.
  13. Hasangholipour, T. Estiri, M. Yazdani, H. Hosseini, F. (2009) Factors affecting graduate students at Tehran University sporting events. Sport Management. 3: 97-117. (Persian).
  14. Hasangholipour, T. Hasheminezhad, S M. Azizan, M J. Seghali, M. (2013) Identify and rank the criteria for buying books in the country. Managed futures. 2(2): 1-14. (Persian).
  15. Heidarzadeh, K. Behboudi, M. Ghodsikhah, A. Monsefi, M. Monshi, A. (2011) intangible advertising brand and its impact on consumer choice. Marketing Management. 13: 19-40. (Persian).
  16. Huei-FU, Lu. (2012) the challenge and opportunity of sport industry in Taiwan, Published Online January 2012.
  17. Humphreys, Brad R. (2008) the size and scope of the sports industry in the United States, IASE/NAASE Working Paper Series: 1-36.
  18. Linn, Mott. (2008) library strategies: planning strategically and strategic planning, Emerald Group Publishing.
  19. Martino, J. (1983). Technological forecasting for decision making (2nd Ed.). New York: Elsevier.
  20. McLaren, C B. (2016) A Dynamic Model of Consumer Behavior. A Dissertation submitted in partial satisfaction of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy in Economics. University of California Riverside.
  21. Mihic, Mirela. And Kursan, Ivana. (2010) Assessing the situational factors and impulsive buying behavior: Market segmentation approach, Management: Journal of Contemporary Management Issues. 15(2): 47-66.
  22. Nasr, A. (2011) quantity and quality research methods in educational science. (Edt, 1). Samt publication.
  23. Nazari, M. Ghaderi abed, A H. (2011). A model to evaluate the factors influencing the purchasing behavior of a sudden (Case Study: Tehran University students, the School of Management). Business Management. 3(10): 127-40. (Persian).
  24. Raenaei kordeshloei, H. Yari boozanjani, A. (2012) the effect of the marketing mix green on green purchasing decisions of consumers (Case Study: Consumers Pegah dairy products company in the city of Shiraz). New market research. 2(1): 165-80. (Persian).
  25. Rahulana, M. etal (2013). Consumer purchase behavior of sports compression garments. A study of Generation Y and Baby Boomer cohorts. Procedia Engineering. 60: 163 –9.
  26. Ranjbarian, B. Zabiholah, K. Barari, M. (2011). Consumption patterns of female university students. Women in Development & Politics (of women). 9(2): 155-80.
  27. Shafiezadeh, H. Souri, SE. Ghasemi delarestefani, I. (2013) Conceptual Model of consumer behaviorinelectronic shopping. Marketing Management. 19: 13-28. (Persian).
  28. Shahlaee Bagheri, J (2014) Green Marketing and Its Impacts on Consumer Behavior in Sports Shops. Annals of Applied Sport Science.2 (2):75-82.
  29. TATT, K. (2016) Factors Influencing Consumer Buying Behavior of Luxury Branded Goods. Research report in partial fulfillment of the requirements for the degree of Online Master of Business Administration. Universiti Sains Malaysia.
  30. Wootton, Simon& Horne, Terry. (2010) strategic thinking, published by British Library Cataloguing-in-publication Data.
  31. YEE, W F. Sidek, Y. (2016) Influence of Brand Loyalty on Consumer Sportswear. Wear. Int. Journal of Economics and Management 2(2): 221 –36.
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 727
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 997
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

site visit counter

Journal Management System. Designed by sinaweb.