هدف از انجام این پژوهش شناسایی الزامات اثربخشی آموزش مجازی در رشتة علوم ورزشی بوده است. این تحقیق یک مطالعة کیفیِ اکتشافی بوده است که با استفاده از روش تحلیل تماتیک انجام گرفت. مشارکت کنندگان در پژوهش شامل اعضای هیأت علمی با تجربة آموزش دروس تئوری و عملی در رشتة تربیتبدنی و علوم ورزشی بوده و با توجه به ماهیت پژوهش تعداد 15 نفر به صورت هدفمند به عنوان نمونة آماری تا رسیدن به مرحله اشباع نظری مورد مصاحبه قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده در فرایند تحقیق، مصاحبه نیمه ساختارمند بود. از روش توافق درون موضوعی جهت اطمینان از پایاییِ یافتههای مصاحبهها استفاده شد، و روایی یافتهها نیز با نظرخواهی از متخصصان و بازنگری بر اساس نظر آنها مورد تأیید قرار گرفت. تحلیل تماتیک دادهها با روش برون و کلارک (2006) منجر به استخراج 107 کد، نه مقوله و چهار مضمون اصلی شد. یافتهها نشان داد که "ارتقا و بهروز رسانی"، "انعطافپذیری"، "کیفیّت محتوا"، و "تعامل و ارتباط" به عنوان مضامین اصلی پژوهش (چهار مضمون اصلی) از الزامات اثربخشی آموزش مجازی در رشتة علوم ورزشی میباشند. یافتههای این پژوهش میتواند به عنوان مبنایی برای ارتقای اثربخشی و کارآمدی آموزش مجازی مورد توجّه اساتید، دانشجویان و متولّیان امور آموزش مجازی در رشتة تربیتبدنی و علوم ورزشی قرار گیرد.
Jeong, H. C., & So, W. Y. (2020). Difficulties of online physical education classes in middle and high school and an efficient operation plan to address them. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(19), 7279.
Tratnik, A., Urh, M., & Jereb, E. (2019). Student satisfaction with an online and a face-to-face Business English course in a higher education context. Innovations in Education and Teaching International, 56(1), 36-45.
جابری, اکبر و برخوردار, زهرا . (1401). شناسایی الزامات اثربخشی آموزش مجازی در رشتة علوم ورزشی. پژوهش در ورزش تربیتی, 10(29), 185-222. doi: 10.22089/res.2022.11530.2174
MLA
جابری, اکبر , و برخوردار, زهرا . "شناسایی الزامات اثربخشی آموزش مجازی در رشتة علوم ورزشی", پژوهش در ورزش تربیتی, 10, 29, 1401, 185-222. doi: 10.22089/res.2022.11530.2174
HARVARD
جابری, اکبر, برخوردار, زهرا. (1401). 'شناسایی الزامات اثربخشی آموزش مجازی در رشتة علوم ورزشی', پژوهش در ورزش تربیتی, 10(29), pp. 185-222. doi: 10.22089/res.2022.11530.2174
CHICAGO
اکبر جابری و زهرا برخوردار, "شناسایی الزامات اثربخشی آموزش مجازی در رشتة علوم ورزشی," پژوهش در ورزش تربیتی, 10 29 (1401): 185-222, doi: 10.22089/res.2022.11530.2174
VANCOUVER
جابری, اکبر, برخوردار, زهرا. شناسایی الزامات اثربخشی آموزش مجازی در رشتة علوم ورزشی. پژوهش در ورزش تربیتی, 1401; 10(29): 185-222. doi: 10.22089/res.2022.11530.2174